ZAWIADOMIENIE
Czarna Białostocka, dn.15 lutego 2011 r.
RI.6220.1.2011
POSTANOWIENIE
postanawiam
nie stwierdzić potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko polegającego na przebudowie z rozbudową drogi powiatowej Nr 1422B droga krajowa Nr 19 – Złota Wieś – Wólka Ratowiecka na odcinku droga krajowa Nr 19 – Złota Wieś stosownie do wszczętego w dniu 13.01.2011 r. postępowania o wydanie decyzji środowiskowych uwarunkowań na wniosek Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku z dnia 10.01.2011 r.
Uzasadnienie
W dniu 10.01.2011 r. Powiatowy Zarząd Dróg w Białymstoku wystąpił z wnioskiem
1. Rodzaj i charakterystyka przedsięwzięcia, z uwzględnieniem:
a) Skali przedsięwzięcia i wielkości zajmowanego terenu oraz ich wzajemnych proporcji:
Przedmiotowe przedsięwzięcie, przewiduje wykonanie przebudowy z rozbudową drogi powiatowej o długości 2,1 km, z dostosowaniem jej do warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. (Dz. U. Nr 43, poz. 430 z dnia 14 maja 1999 r. ze zm.). Przedsięwzięcie zlokalizowane zostało w większości w istniejących liniach rozgraniczających pasa omawianej drogi powiatowej z częściową zajętością przyległego terenu niezbędnego do zrealizowania tej inwestycji. Inwestycja zlokalizowana na terenie gminy Czarna Białostocka. Droga powiatowa Nr 1422B na omawianym odcinku przebiega przez tereny o zabudowie zwartej, luźnej i przez tereny o zagospodarowaniu rolniczym oraz leśnym. Droga powiatowa Nr 1422B ma powiązanie z drogą krajową Nr 19 Białystok – Kuźnica Białostocka, z drogą powiatową Nr 1421B droga krajowa Nr 19 – Ruda Rzeczka – Wólka Ratowiecka – Klimki – Czarna Wieś Kościelna. Klasa drogi – L (lokalna), jednojezdniowa, po jednym pasie ruchu w każdą stronę. W ramach przedmiotowego przedsięwzięcia realizowane będą prace obejmujące:
- wykonanie nawierzchni bitumicznej z betonu asfaltowego szerokości 5,5 m na przekroju szlakowym i 6,0 m na przekroju ulicznym z wymaganymi poszerzeniami na łukach poziomych,
- ustawienie krawężników betonowych,
- wykonanie chodnika z kostki brukowej betonowej,
- wykonanie wjazdów bramowych z kostki brukowej betonowej,
Skala przedsięwzięcia:
- szerokość jezdni – 5,5 m przekrój szlakowy,
- szerokość jezdni – 6,0 m przekrój uliczny,
- szerokość chodnika – zmienna,
- szerokość poboczy – 1,25 m,
- spadek poprzeczny jezdni – 2,0% (daszkowy na prostej),
- spadek poprzeczny jezdni na łuku poziomym – jednostronny,
- spadek poprzeczny chodników – 2,0% w kierunku jezdni.
b) powiązanie z innymi przedsięwzięciami, w szczególności nakładanie się oddziaływań:
- brak powiązań,
c) wykorzystywanie zasobów naturalnych:
- brak,
d) emisja i wystąpienie innych uciążliwości:
- w trakcie prowadzenia robót emitowany będzie hałas, zanieczyszczenie powietrza ze spalin od pracujących maszyn i wibracji. Emitowane w trakcie robót zanieczyszczenia, hałas, wibracje będą miały charakter krótkotrwały i odwracalny. Nie przewiduje się wprowadzania zanieczyszczeń do środowiska w trakcie realizacji inwestycji.
e) ryzyko wystąpienia awarii, przy uwzględnieniu używanych substancji i stosowanych technologii:
- brak takiego ryzyka ze względu na charakter inwestycji.
2. Usytuowanie przedsięwzięcia - ze zwróceniem uwagi na możliwość zagrożenia środowiska - zwłaszcza przy istniejącym użytkowaniu terenu, zdolność samooczyszczania się środowiska i odnawianie się zasobów naturalnych, walory przyrodnicze i krajobrazowe – uwzględniające:
a) Obszary wodno-błotne:
- brak obszarów w pobliżu terenu inwestycji,
b) Obszary wybrzeży:
- brak obszarów w pobliżu terenu inwestycji,
c) Obszary górskie lub leśne:
- brak obszarów w pobliżu terenu inwestycji,
d) Obszary objęte ochroną, w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych:
- otulina Parku Krajobrazowego Puszczy Knyszyńskiej im. Witolda Sławińskiego. Stwierdza się brak negatywnego wpływu przedmiotowej inwestycji ze względu na jej charakter i położenie w istniejących ciągach drogowych.
e) obszary wymagające specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierząt oraz ich siedlisk oraz siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszary sieci Natura 2000 wyznaczone w trybie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. Nr 92, poz. 880 ze zm.), oraz planowane obszary sieci NATURA 2000:
- Obszary NATURA 2000 Puszcza Knyszyńska. Stwierdza się brak negatywnego wpływu przedmiotowej inwestycji na obszar chroniony NATURA 2000 ze względu na jej charakter i lokalizację przedsięwzięcia. Nie będzie miała ona żadnego negatywnego wpływu na florę i faunę oraz krajobraz.
f) obszary, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone:
- brak obszarów w pobliżu terenu inwestycji,
g) obszary o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne:
- brak takich obszarów w bliskim sąsiedztwie inwestycji,
h) gęstość zaludnienia:
- w obszarze planowanej inwestycji znajduje się wyłącznie zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna.
i) obszary przylegające do jezior:
- brak obszarów w pobliżu terenu inwestycji,
j) obszary ochrony uzdrowiskowej:
- brak obszarów w pobliżu terenu inwestycji.
3. Rodzaj i skala możliwego oddziaływania rozważanego w odniesieniu do uwarunkowań wymienionych w pkt. 1 i 2 wynikające z:
a) Zasięgu oddziaływania – obszaru geograficznego i liczby ludności, na którą przedsięwzięcie może oddziaływać:
- przedsięwzięcie nie będzie stanowić uciążliwości dla mieszkańców sąsiednich nieruchomości zarówno w fazie realizacji jak i późniejszej eksploatacji. Zasięg oddziaływania inwestycji zamknie się w granicach nieruchomości.
b) Transgranicznego charakteru oddziaływania przedsięwzięcia na poszczególne elementy przyrodnicze:
- brak transgranicznego oddziaływania ze względu na charakter inwestycji.
c) Wielkość i złożoność oddziaływania z uwzględnieniem obciążenia istniejącej infrastruktury technicznej:
- bezpośrednie oddziaływania będą miały zasięg lokalny i ograniczą się do terenu
i okresu przebudowy dróg.
d) Prawdopodobieństwa oddziaływania:
- głównymi oddziaływaniami, związanymi z fazą budowy będą uciążliwości związane z hałasem pochodzącym z maszyn i urządzeń wykorzystywanych w procesie budowlanym.
e) Czas trwania, częstotliwość i odwracalność oddziaływania:
- główne oddziaływania, związane z fazą budowy, będą miały charakter odwracalny oraz będą występowały w relatywnie krótkim czasie. Nie przewiduje się wprowadzania zanieczyszczeń i energii do środowiska w trakcie realizacji inwestycji.
W związku z tym orzeczono jak w sentencji
Pouczenie
Postanowienie jest ostateczne i nie przysługuje na nie zażalenie.
Otrzymują:
1) RDOŚ w Białymstoku
ul. Dojlidy Fabryczne 23
15-544 Białystok
2) Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny
ul. Warszawska 57A
15-062 Białystok
3) Wnioskodawca
4) strony zgodnie z art. 49 k.p.a.
5) a/a
Metryka strony