ZAWIADOMIENIE
Czarna Białostocka, dn. 08 grudnia 2010 r.
RI. 7624-15/10
POSTANOWIENIE
Burmistrz Czarnej Białostockiej działając na podstawie art. 63 ust. 2 ustawy z dnia 03 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronnie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. Nr 199 poz. 1227 ze zm.), art. 123 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zm.), Dyrektywy Rady 85/337/EWG z dnia 27 czerwca 1985 r. w sprawie oceny skutków wywieranych przez niektóre przedsięwzięcia publiczne i prywatne na środowisko naturalne oraz § 3 ust. 1 pkt. 70 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. z 2005 r. Nr 257, poz. 2573 ze zm.) po rozpatrzeniu wniosku, dotyczącego wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie myjni samochodowej dwustanowiskowej i jednego stanowiska naprawczego po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Białymstoku oraz Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Białymstoku
postanawiam
nie stwierdzić potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko polegającego na budowie myjni samochodowej dwustanowiskowej i jednego stanowiska naprawczego, stosownie do wszczętego w dniu 13.10.2010 r. postępowania o wydanie decyzji środowiskowych uwarunkowań na wniosek Pana Marka Olszewskiego z dnia 06.10.2010 r.
Uzasadnienie
W dniu 06.10.2010 r. Pan Marek Olszewski, zam. ul. Ochotnicza 17a, 16-020 Czarna Białostocka wystąpił z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody dla inwestycji polegającej na budowie myjni samochodowej dwustanowiskowej i jednego stanowiska naprawczego. W dniu 08.10.2010 roku tut. Urząd wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku. W dniu 13.10.2010 roku po otrzymaniu uzupełnienia Burmistrz Czarnej Białostockiej wszczął postępowanie w sprawie, powiadomił strony postępowania i podał do publicznej wiadomości informacje związane z niniejszą inwestycją. Działka, na której planowana jest budowa jest objęta obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego z którego zapisami inwestycja jest zgodna. Po uwzględnieniu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego (postanowienie Nr 385/NZ/2010 z dnia 24.11.2010 r.) oraz Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Białymstoku (pismo Nr RDOŚ-20-WOOŚ-II-66130-744/10/um z dnia 26.11.2010 r.), działając zgodnie z wytycznymi zawartymi w § 3 ust. 1 pkt. 70 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. z 2004 r. Nr 257, poz. 2573 ze. zm.) nie stwierdza się konieczności sporządzenia przedmiotowego raportu oraz przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko, w tym obszar Natura 2000. W wyniku szczegółowej analizy materiałów scharakteryzowano inwestycję:
1. Rodzaj i charakterystyka przedsięwzięcia, z uwzględnieniem:
Przedsięwzięciem jest budowa budynku myjni samochodowej i stanowiska naprawczego w zabudowie wolnostojącej wraz z infrastrukturą techniczną niezbędną do funkcjonowania tego obiektu. W budynku przewiduje się usługi związane z myciem, naprawą podzespołów i zespołów, wymianę opon i diagnostyka pojazdów samochodowych. Z uwagi na ograniczenie przestrzeni zabudowy, budynek zlokalizowano jedną ścianą przy granicy działki z działką o nr. 1571/1.
- Budynek myjni i warsztatu:
budynek o wymiarach 13,05m x 11,45m x 9,95m, pow. zabudowy 148,0m², kubatura 697m³, zaprojektowany dla dwuosobowej obsługi.
Konstrukcja budynku murowana (stalowa), z elewacją wykonaną z dociepleniem ścian i tynkiem cienkościennym. Budynek z dachem dwuspadowym pokryty blachodachówką.
- Wiata stalowa dobudowana do budynku:
Wiata o konstrukcji stalowej, o wymiarach 6,50m x 5,00m x 4,25m, dobudowana do projektowanego budynku.
Obydwa obiekty zlokalizowane prawidłowo, zgodnie z wytyczoną linią zabudowy, określającą odległości od drogi.
- Przyłącze elektryczne i wodociągowe.
Przyłącze elektryczne kablowe, ułożone w ziemi, zaprojektowane zgodnie
z warunkami gestora sieci, o mocy przyłączeniowej 21 kW. Przyłącze wodociągowe ułożone w ziemi, zaprojektowane zgodnie z warunkami gestora sieci. Zasilanie w wodę z własnej studni kopanej (lub z sieci miejskiej). Budowę zlokalizowano wśród istniejącej zabudowy usługowo- handlowej, na obrzeżu miasta Czarna Białostocka, przy ulicy Fabrycznej.
b) powiązanie z innymi przedsięwzięciami, w szczególności nakładanie się oddziaływań:
- brak powiązań z innymi przedsięwzięciami a zatem możliwości kumulowania
się oddziaływań.
c) wykorzystywanie zasobów naturalnych:
Szacunkowe zapotrzebowanie na wodę wynosi: - do 3,50 m³/dobę,
Szacunkowe zapotrzebowanie na olej opałowy wynosi: - ok. 4 m³/rok,
Szacunkowe zapotrzebowanie na energię wynosi:
§ elektryczną: 21 kW - moc przyłączeniowa zgodnie z warunkami ZEB,
§ cieplną: 25 kW – maksymalna moc zainstalowanego pieca,
§ gazową: - nie występuje.
d) emisja i wystąpienie innych uciążliwości:
- w trakcie prowadzenia robót emitowany będzie hałas, zanieczyszczenie powietrza ze spalin od pracujących maszyn i wibracje. Emitowane w trakcie robót zanieczyszczenia, hałas, wibracje będą miały charakter krótkotrwały, odwracalny. Nie przewiduje się wprowadzania zanieczyszczeń do środowiska w trakcie realizacji inwestycji. Po realizacji inwestycji przewiduje się następujące emisje:
- ilość i sposób odprowadzania ścieków bytowych - do 3,50 m³/dobę odprowadzanych do miejskiej kanalizacji sanitarnej.
- ścieki technologiczne pochodzące z myjni po oczyszczeniu w separatorze substancji ropopochodnych trafiać będą do miejskiej kanalizacji sanitarnej.
- ilość i sposób odprowadzania wód opadowych z zanieczyszczonych powierzchni utwardzonych (parkingi, drogi, itp.) - na teren własnej działki, nie istnieje potrzeba projektowania kanalizacji deszczowej,
- rodzaj, przewidywane ilości i sposób postępowania z odpadam: odpady niebezpieczne będą zbierane i magazynowane selektywnie, a gospodarka odpadowa będzie prowadzona zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi.
- nie przewiduje się instalacji urządzeń emitujących:
- hałas,
- zanieczyszczenia powietrza,
- pola elektromagnetyczne lub innych elementów powodujących uciążliwości.
e) ryzyko wystąpienia awarii, przy uwzględnieniu używanych substancji
i stosowanych technologii:
- inwestycja nie spełnia warunków o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 kwietnia 2002 r. w sprawie rodzajów i ilości substancji niebezpiecznych, których znajdowanie się w zakładzie decyduje o zaliczeniu go do zakładu o zwiększonym ryzyku albo zakładu o dużym ryzyku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej.
2. Usytuowanie przedsięwzięcia - ze zwróceniem uwagi na możliwość zagrożenia środowiska - zwłaszcza przy istniejącym użytkowaniu terenu, zdolność samooczyszczania się środowiska i odnawianie się zasobów naturalnych, walory przyrodnicze i krajobrazowe – uwzględniające:
a) Obszary wodno-błotne:
- brak obszarów w pobliżu terenu inwestycji,
b) Obszary wybrzeży:
- brak obszarów w pobliżu terenu inwestycji,
c) Obszary górskie lub leśne:
- brak obszarów w pobliżu terenu inwestycji,
d) Obszary objęte ochroną, w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych:
- otulina parku krajobrazowego Puszczy Knyszyńskiej. Stwierdza się brak negatywnego wpływu przedmiotowej inwestycji ze względu na jej charakter.
e) obszary wymagające specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierząt oraz ich siedlisk oraz siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszary sieci Natura 2000 wyznaczone w trybie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. Nr 92, poz. 880 ze zm.), oraz planowane obszary sieci NATURA 2000:
- Obszar NATURA 2000 - Ostoja Knyszyńska (PLH200006). Stwierdza się brak negatywnego wpływu przedmiotowej inwestycji na obszar chroniony NATURA 2000 ze względu na jej charakter i lokalizację przedsięwzięcia na terenie zurbanizowanym.
f) obszary, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone:
- brak obszarów w pobliżu terenu inwestycji,
g) obszary o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne:
- brak takich obszarów w bliskim sąsiedztwie inwestycji,
h) gęstość zaludnienia:
- w obszarze planowanej inwestycji znajduje się wyłącznie zabudowa usługowo handlowa (zakład pogrzebowy, centrum handlowe, droga powiatowa - ul. Fabryczna, boisko sportowe). Najbliższa zabudowa mieszkaniowa jest oddalona o ponad 150 m.
i) obszary przylegające do jezior:
- brak obszarów w pobliżu terenu inwestycji,
j) obszary ochrony uzdrowiskowej:
- brak obszarów w pobliżu terenu inwestycji,
3. Rodzaj i skala możliwego oddziaływania rozważanego w odniesieniu do uwarunkowań wymienionych w pkt. 1 i 2 wynikające z:
a) Zasięgu oddziaływania – obszaru geograficznego i liczby ludności, na którą przedsięwzięcie może oddziaływać:
- przedsięwzięcie może stanowić uciążliwość dla użytkowników sąsiednich nieruchomości wyłącznie w fazie realizacji. Na stanowisku naprawczym nie będą prowadzone prace blacharsko – lakiernicze. Szacowana ilość obsługiwanych pojazdów nie przekroczy 16 szt./d.
b) Transgranicznego charakteru oddziaływania przedsięwzięcia na poszczególne elementy przyrodnicze:
- brak transgranicznego oddziaływania ze względu na charakter inwestycji.
c) Wielkość i złożoność oddziaływania z uwzględnieniem obciążenia istniejącej infrastruktury technicznej:
- bezpośrednie oddziaływania będą miały zasięg lokalny i ograniczą się do terenu nieruchomości Inwestora.
d) Prawdopodobieństwa oddziaływania:
- ewentualne oddziaływania w fazie budowy i eksploatacji przedsięwzięcia zamkną się w granicach nieruchomości, co do której Inwestor posiada tytuł prawny.
e) Czas trwania, częstotliwość i odwracalność oddziaływania:
- główne oddziaływania, związane z fazą budowy, będą miały charakter odwracalny oraz będą występowały w relatywnie krótkim czasie.
W związku z tym orzeczono jak w sentencji
Pouczenie
Postanowienie jest ostateczne i nie przysługuje na nie zażalenie.
Otrzymują:
1) Wnioskodawca
2) RDOŚ w Białymstoku
ul. Dojlidy Fabryczne 23
15-544 Białystok
3) Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny
ul. Warszawska 57A
15-062 Białystok
4) strony wg wykazu
5) a/a
Metryka strony