ZAWIADOMIENIE
Czarna Białostocka, dn. 19 października 2010 r.
RI. 7624-13/10
POSTANOWIENIE
Burmistrz Czarnej Białostockiej działając na podstawie art. 63 ust. 2 ustawy z dnia 03 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronnie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. Nr 199 poz. 1227 ze zm.), art. 123 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zm.), Dyrektywy Rady 85/337/EWG z dnia 27 czerwca 1985 r. w sprawie oceny skutków wywieranych przez niektóre przedsięwzięcia publiczne i prywatne na środowisko naturalne oraz § 3 ust. 1 pkt. 56 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. z 2005 r. Nr 257, poz. 2573 ze zm.) po rozpatrzeniu wniosku, dotyczącego wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie ulic: Kasztanowej, Leszczynowej, Modrzewiowej, Akacjowej, Kwiatowej i Tulipanowej wraz z budową infrastruktury w Czarnej Białostockiej na działkach o nr ewidencyjnych gruntów: 356, 1686/1, 1650, 1638, 1632, 1687, 1682, 1691, 390, 409, 391, 1720, 1741, 1761 – wszystkie działki obręb 44, Czarna Białostocka po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Białymstoku oraz Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Białymstoku
postanawiam
Uzasadnienie
W dniu 13.09.2010 r. Gmina Czarna Białostocka wystąpiła z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody dla inwestycji polegającej na budowie ulic: Kasztanowej, Leszczynowej, Modrzewiowej, Akacjowej, Kwiatowej i Tulipanowej wraz z budową infrastruktury w Czarnej Białostockiej na działkach o nr ewidencyjnych gruntów: 356, 1686/1, 1650, 1638, 1632, 1687, 1682, 1691, 390, 409, 391, 1720, 1741, 1761 – wszystkie działki obręb 44, Czarna Białostocka. W dniu 14.09.2010 roku Burmistrz Czarnej Białostockiej podał do publicznej wiadomości informacje związane z projektem, na podstawie art. 74 ust. 3 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronnie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko w związku z tym iż, liczba stron powyższego postępowania przekracza 20, stosuje się art. 49 k.p.a. Działki, na których planowana jest budowa nie są objęte obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.
1. Rodzaj i charakterystyka przedsięwzięcia, z uwzględnieniem:
a) Skali przedsięwzięcia i wielkości zajmowanego terenu oraz ich wzajemnych proporcji:
Inwestycja będzie polegała na:
- budowie nawierzchni w: ul. Kasztanowej (o długości 325,41 m), ul. Leszczynowej
(o długości 215,62 m), ul. Modrzewiowej (o długości 138,80 m), ul. Akacjowej (o długości 172,50 m), ul. Kwiatowej (o długości 218,44 m), ul. Tulipanowej (o długości 78,43 m) oraz w dwóch dojazdach (31,41 i 33,83 m),
- budowie kanału deszczowego Ø315-250 mm z PVC o długości 548,0 m,
- remoncie (pogłębieniu) rowu odwadniającego na długości 280,0 m,
- budowie przepustu z rur stalowych karbowanych o Ø1200 mm i długości 9,0 m,
- wykonaniu regulacji istniejących studzienek i zasuw,
- powierzchnia terenu objętego inwestycją wynosi ok. 1,72 ha,
- poprzednia forma użytkowania:
− wszystkie ulice: drogi o nawierzchni gruntowej, bez chodników,
− teren w okolicach pogłębianego rowu odwadniającego – teren zielony, porośnięty trawą, krzewami i drzewami.
- pokrycie szatą roślinną: około 27% – trawa w poboczach dróg gruntowych, w rejonie rowu odwadniającego – trawa, krzewy i drzewa. Po wykonaniu inwestycji zostanie zabudowane około 20% istniejącej powierzchni biologicznie czynnej. Podczas pogłębiania rowu nie przewiduje się zabudowy istniejącej powierzchni biologicznie czynnej, nie przewiduje się także wycinki drzew.
b) powiązanie z innymi przedsięwzięciami, w szczególności nakładanie się oddziaływań:
- brak powiązań,
c) wykorzystywanie zasobów naturalnych:
- brak,
d) emisja i wystąpienie innych uciążliwości:
- Omawiane przedsięwzięcie nie pogorszy stanu środowiska naturalnego. Wykonanie nowej nawierzchni zmniejszy hałas, emisję spalin do powietrza, zwiększy komfort jazdy i bezpieczeństwo ruchu samochodowego oraz pieszo – rowerowego. Nie przewiduje się zaburzeń istniejących stosunków wodnych. Wody opadowe będą odprowadzane za pomocą studzienek ściekowych
do kanalizacji deszczowej. W wyniku budowy kanalizacji deszczowej i pogłębienia istniejącego rowu poprawią się warunki odprowadzania wód deszczowych. Technologię robót budowlanych przyjęto ogólnie znaną i powszechnie stosowaną spełniającą wszystkie polskie normy budowlane. Wytwarzanie prefabrykatów odbywać się będzie w wytwórniach spełniających wymagania ochrony środowiska. Wprowadzono warunek pełnego unieszkodliwienia odpadów z rozbiórek istniejących prefabrykatów budowlanych zgodnie z Ustawą o odpadach. Zmiany w środowisku wynikające
z prowadzenia prac budowlanych będą miały charakter bezpośredni, krótkotrwały i odwracalny.
W czasie prowadzenia robót budowlanych należy zwrócić szczególną uwagę na:
- ograniczenia emisji spalin do powietrza atmosferycznego, będącej wynikiem pracy silników spalinowych maszyn, urządzeń i pojazdów,
- ograniczenia hałasu spowodowanego ruchem pojazdów i pracą sprzętu budowlanego,
- ograniczenie oraz zebranie i wywóz odpadów materiałów budowlanych,
- ograniczenie powstawania śmieci o lekkich frakcjach,
- niedopuszczenie do powstania wycieków substancji ropopochodnych z pojazdów
i sprzętu budowlanego.
e) ryzyko wystąpienia awarii, przy uwzględnieniu używanych substancji
i stosowanych technologii:
- brak takiego ryzyka ze względu na charakter inwestycji.
2. Usytuowanie przedsięwzięcia - ze zwróceniem uwagi na możliwość zagrożenia środowiska - zwłaszcza przy istniejącym użytkowaniu terenu, zdolność samooczyszczania się środowiska i odnawianie się zasobów naturalnych, walory przyrodnicze i krajobrazowe – uwzględniające:
a) Obszary wodno-błotne:
- brak obszarów w pobliżu terenu inwestycji,
b) Obszary wybrzeży:
- brak obszarów w pobliżu terenu inwestycji,
c) Obszary górskie lub leśne:
- brak obszarów w pobliżu terenu inwestycji,
d) Obszary objęte ochroną, w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych:
- otulina parku krajobrazowego Puszczy Knyszyńskiej. Stwierdza się brak negatywnego wpływu przedmiotowej inwestycji ze względu na jej charakter.
e) obszary wymagające specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin
i zwierząt oraz ich siedlisk oraz siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszary sieci Natura 2000 wyznaczone w trybie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. Nr 92, poz. 880 ze zm.), oraz planowane obszary sieci NATURA 2000:
- Obszar NATURA 2000 - Ostoja Knyszyńska (PLH200006). Stwierdza się brak negatywnego wpływu przedmiotowej inwestycji na obszar chroniony NATURA 2000 ze względu na jej charakter i lokalizację przedsięwzięcia na terenie zurbanizowanym.
f) obszary, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone:
- brak obszarów w pobliżu terenu inwestycji,
g) obszary o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne:
- brak takich obszarów w bliskim sąsiedztwie inwestycji,
h) gęstość zaludnienia:
- w obszarze planowanej inwestycji znajduje się wyłącznie zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna.
i) obszary przylegające do jezior:
- brak obszarów w pobliżu terenu inwestycji,
j) obszary ochrony uzdrowiskowej:
- brak obszarów w pobliżu terenu inwestycji.
3. Rodzaj i skala możliwego oddziaływania rozważanego w odniesieniu do uwarunkowań wymienionych w pkt. 1 i 2 wynikające z:
a) Zasięgu oddziaływania – obszaru geograficznego i liczby ludności, na którą przedsięwzięcie może oddziaływać:
- przedsięwzięcie może stanowić uciążliwość dla mieszkańców sąsiednich nieruchomości wyłącznie w fazie realizacji, po jej zakończeniu inwestycja nie będzie generować żadnych emisji. Realizacja planowanej inwestycji nie spowoduje znacznego wzrostu poziomu hałasu. Jakkolwiek prace budowlane będą wykonywane tylko w godzinach dziennych (6.00÷22.00), a urządzenia emitujące hałas o dużym natężeniu, nie będą, w miarę możliwości, pracować równocześnie.
Ze względu na położnie inwestycji i jej wielkość nie jest możliwe usytuowanie ekranów dźwiękochłonnych. W związku z powyższym nie istnieje potrzeba prowadzenia stałego monitoringu poziomów hałasu.
b) Transgranicznego charakteru oddziaływania przedsięwzięcia na poszczególne elementy przyrodnicze:
- brak transgranicznego oddziaływania ze względu na charakter inwestycji.
c) Wielkość i złożoność oddziaływania z uwzględnieniem obciążenia istniejącej infrastruktury technicznej:
- bezpośrednie oddziaływania będą miały zasięg lokalny i ograniczą się do terenu
i okresu przebudowy dróg.
d) Prawdopodobieństwa oddziaływania:
- głównymi oddziaływaniami, związanymi z fazą budowy będą uciążliwości związane
z hałasem pochodzącym z maszyn i urządzeń wykorzystywanych w procesie budowlanym.
e) Czas trwania, częstotliwość i odwracalność oddziaływania:
- główne oddziaływania, związane z fazą budowy, będą miały charakter odwracalny oraz będą występowały w relatywnie krótkim czasie.
W związku z tym orzeczono jak w sentencji
Pouczenie
Postanowienie jest ostateczne i nie przysługuje na nie zażalenie.
Otrzymują:
1) RDOŚ w Białymstoku
ul. Dojlidy Fabryczne 23
15-544 Białystok
2) Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny
ul. Warszawska 57A
15-062 Białystok
3) strony zgodnie z art. 49 k.p.a.
4) a/a
Metryka strony