ZARZĄDZENIE NR 205/04

ZARZĄDZENIE NR 205/04

BURMISTRZA CZARNEJ BIAŁOSTOCKIEJ

z dnia 24 sierpnia 2004 r.

zmieniające Zarządzenie Nr 168/04 Burmistrza Czarnej Białostockiej z dnia 3 czerwca 2004 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Czarnej Białostockiej.


Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.: z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984 i Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055 i Nr 116, poz. 1203) zarządzam, co następuje:

§ 1. Załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 168/04 Burmistrza Czarnej Białostockiej z dnia 3 czerwca 2004 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Czarnej Białostockiej otrzymuje brzmienie ustalone załącznikiem do niniejszego zarządzenia.

§ 2. Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi gminy.

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 


                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     Załącznik 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                    do Zarządzenia nr 205/04

                                                                                                                                                                                                                                                                             Burmistrza Czarnej Białostockiej 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                      z dnia 24 sierpnia 2004 r.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY URZĘDU MIEJSKIEGO

 W CZARNEJ BIAŁOSTOCKIEJ

 

Rozdział 1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1. 1. Regulamin organizacyjny Urzędu Miejskiego w Czarnej Białostockiej, zwany dalej „Regulaminem”  określa :

1) zasady kierowania Urzędem Miejskim;

2) strukturę organizacyjną Urzędu Miejskiego;

3) zadania wspólne dla wszystkich stanowisk pracy;

4) zadania Skarbnika gminy, Sekretarza gminy, Kierowników i pracowników Referatów oraz osób zatrudnionych na stanowiskach samodzielnych;

5) zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

2. Organizację i prowadzenie przez Burmistrza kontroli własnej Urzędu Miejskiego oraz gminnych jednostek organizacyjnych określa odrębne zarządzenie.

§ 2. 1. Ilekroć w niniejszym Regulaminie jest mowa o: Gminie, Radzie, Komisji, Burmistrzu, Skarbniku, Sekretarzu i Urzędzie – należy przez to rozumieć odpowiednio: Gminę Czarna Białostocka, Radę Miejską w Czarnej Białostockiej, Komisje stałe Rady Miejskiej w Czarnej Białostockiej, Burmistrza Czarnej Białostockiej, Sekretarza gminy Czarna Białostocka, Skarbnika gminy Czarna Białostocka i Urząd Miejski w Czarnej Białostockiej.

2. Ilekroć w niniejszym Regulaminie jest mowa o kierowniku jednostki organizacyjnej – należy przez to rozumieć Kierownika gminnej jednostki organizacyjnej utworzonej przez Gminę.

§ 3. Urząd  stanowi  jednostkę samorządu gminnego, będącą jednostką budżetową przy  pomocy  której Burmistrz wykonuje należące do jego właściwości zadania określone w ustawie o samorządzie gminnym, w Statucie Gminy oraz w przepisach szczególnych.

§ 4. 1. Obowiązki i prawa Burmistrza jako pracodawcy oraz obowiązki i prawa pracownicze pracowników Urzędu, zasady dyscypliny pracy oraz inne sprawy związane ze  stosunkiem pracy określa ustawa o pracownikach samorządowych, Kodeks pracy oraz  Regulamin Pracy Urzędu ustalony odrębnym  zarządzeniem Burmistrza.

2. Zasady dokonywania okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników samorządowych określa odrębne zarządzenie Burmistrza w tej sprawie.

3. W sprawach dyscyplinarnych pracowników samorządowych orzekają komisje dyscyplinarne I i II instancji powołane przez Radę Miejską działające na zasadach określonych w ustawie o pracownikach samorządowych.

4. Zasady i kryteria oceny wyników pracy pracowników zawiera odrębny regulamin w tej sprawie.

 

Rozdział 2

ZASADY KIEROWANIA URZĘDEM

§ 5. 1. Pracą Urzędu kieruje Burmistrz i ponosi jednoosobowo odpowiedzialność za  właściwe wykonywanie zadań Urzędu.

2. Burmistrz jest pracodawcą i zwierzchnikiem służbowym wszystkich pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

3. Burmistrz kieruje pracą Urzędu przy pomocy:

1) Sekretarza gminy,

2) Skarbnika gminy.

4. Podczas nieobecności Burmistrza pracą Urzędu kieruje Sekretarz.                                                                   

§ 6. 1. W celu wykonywania zadań, o których mowa w § 3 niniejszego Regulaminu, Burmistrz  przydziela je do realizacji w zakresie ustalonym niniejszym Regulaminem:

1) Sekretarzowi,

2) Skarbnikowi,

3) Kierownikom Referatów,

4) osobom zatrudnionym na stanowiskach samodzielnych,

5) kierownikom gminnych jednostek organizacyjnych - poprzez określenie tych zadań w statutach poszczególnych jednostek uchwalanych przez Radę oraz udzielanie im  pełnomocnictw w zakresie niezbędnym do wykonywania tych zadań.

2. Sekretarz, Skarbnik, kierownicy referatów, osoby zatrudnione na stanowiskach samodzielnych i kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych ponoszą przed Burmistrzem służbową odpowiedzialność za wykonywanie  powierzonych im zadań.

3. Projekty zakresów czynności dla poszczególnych pracowników w Urzędzie ustala Sekretarz i nadzoruje przestrzeganie ich postanowień. 

§ 7. Burmistrz dokonuje wszelkich  zmian w zakresach przydzielonych poszczególnym  pracownikom zadań, w szczególności w przypadku zmian zadań własnych i zleconych oraz  przyjętych przez Gminę na mocy zawieranych porozumień i umów.

§ 8. Burmistrz określa roczny plan etatów dla Urzędu oraz zatwierdza roczny plan  urlopów pracowników.  

§ 9. 1. Wszelkie własne inicjatywy związane z zaspakajaniem zbiorowych potrzeb  wspólnoty samorządowej pracownicy zgłaszają bezpośrednio Burmistrzowi lub Sekretarzowi.

2. Wnioski dotyczące możliwości usprawniania pracy Urzędu pracownicy zgłaszają  Sekretarzowi.

§ 10. Burmistrz przy oznaczaniu spraw posługuje się symbolem litery „B”.

§ 11. Pracownicy Urzędu noszą identyfikatory z herbem Gminy, zdjęciem, imieniem i nazwiskiem oraz stanowiskiem służbowym pracownika.

Rozdział 3

STRUKTURA ORGANIZACYJNA URZĘDU

§ 12. 1. W Urzędzie tworzy się:

1) Referat Organizacyjny - funkcję kierownika referatu pełni Sekretarz gminy;

2) Referat Spraw Obywatelskich i Urzędu Stanu Cywilnego;

3) Referat Finansowy - funkcję kierownika referatu pełni Skarbnik gminy;

4) Referat Planowania Przestrzennego i Gospodarki Komunalnej;

5) Referat Gospodarczy;

6) Stanowisko ds. obronnych i wojskowych;

7) Stanowisko ds. informacji publicznej;

8) Stanowisko radcy prawnego;

9) Stanowisko ds. geodezji, gospodarki gruntami i nieruchomościami.

2. Samodzielne stanowiska pracy podlegają bezpośrednio Burmistrzowi.

§ 13. Gminnymi jednostkami organizacyjnymi, których kierownicy podlegają zwierzchnictwu służbowemu Burmistrza są:

1) Miejsko - Gminny  Ośrodek  Pomocy  Społecznej w Czarnej Białostockiej,

2) Straż Miejska w Czarnej Białostockiej,

3) Przedszkole w Czarnej Białostockiej,

4) Gimnazjum  im. Jana Pawła II w Czarnej Białostockiej,

5) Szkoła Podstawowa nr 2 w Czarnej Białostockiej,

6) Zespół Szkół w Czarnej Wsi Kościelnej,

7) Dom Kultury w Czarnej Białostockiej;

8) Miejska Biblioteka Publiczna w Czarnej Białostockiej.


Rozdział 4

ZADANIA WSPÓLNE DLA WSZYSTKICH STANOWISK PRACY

§ 14. Do wspólnych  zadań realizowanych na wszystkich stanowiskach pracy należą  zadania merytorycznie związane z zakresem ich działania, a w szczególności:

1) prowadzenie postępowań administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, określonego przepisami prawa, w tym przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych;

2) opracowywanie bieżących informacji o realizacji zadań, analiz, kalkulacji, symulacji i  sprawozdań  dla  potrzeb  Rady,  Komisji  i  Burmistrza;

3) wykonywanie zadań wynikających z przepisów dotyczących statystyki publicznej;

4) opracowywanie informacji, analiz i sprawozdań dla urzędów i jednostek, do składania  których Gmina  zobowiązana jest z mocy obowiązujących przepisów;

5) opracowywanie projektów uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza z uwzględnieniem postanowień zawartych w zarządzeniu nr 97/03 Burmistrza Czarnej Białostockiej z dnia 31 grudnia 2003 r. w sprawie określania zasad opracowania projektów aktów normatywnych organów gminy oraz ich obiegu w Urzędzie Miejskim;

6) przygotowywanie projektów umów i porozumień;

7) przygotowywanie projektów odpowiedzi na wnioski Komisji oraz interpelacje i zapytania  Radnych;

8) opracowywanie propozycji do projektu budżetu (planowanie przychodów i wydatków  związanych z zadaniami realizowanymi na stanowisku pracy);

9) realizowanie dochodów budżetowych, w tym pobieranie należnych opłat skarbowych i administracyjnych;

10) współpraca z organami jednostek pomocniczych Gminy;

11) uzgadnianie podejmowania działań związanych z udzielaniem przez Gminę zamówień publicznych z osobą odpowiedzialną za koordynację tych spraw;    

12) wykonywanie zadań obronnych i obrony cywilnej zgodnie z zasadami określonymi  w odrębnych przepisach;

13) wykonywanie zadań wynikających z przepisów ustawy o ochronie danych osobowych  zgodnie z zasadami określonymi w obowiązującej Instrukcji w tej sprawie oraz z ustawy o ochronie informacji niejawnych;

14) wykonywanie zadań wynikających z przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej, w tym przygotowywanie informacji wymaganych do zamieszczania w Biuletynie Informacji Publicznej;

15) udzielanie Interesantom pełnych i rzetelnych informacji oraz wyjaśnień w ich  indywidualnych sprawach załatwianych w Urzędzie;

16) przestrzeganie przepisów instrukcji kancelaryjnej przy wykonywaniu czynności   urzędowych;

17) znajomość przepisów prawa dotyczących zadań wykonywanych na stanowisku pracy.      

 

Rozdział  5

ZADANIA OSÓB WSPOMAGAJĄCYCH KIEROWANIE URZĘDEM

§ 15. 1. Sekretarz zapewnia warunki organizacyjne gwarantujące sprawne funkcjonowanie Urzędu.

2. Do zadań  Sekretarza należy:

1) nadzór nad przestrzeganiem prawa i prawidłowym funkcjonowaniem Urzędu;

2) kierowanie Referatem Organizacyjnym;

3) wykonywanie innych obowiązków powierzonych przez Burmistrza.

§ 16. 1. Skarbnik zapewnienia prawidłową gospodarkę finansową Gminy oraz wykonuje  zadania określone w odrębnych przepisach prawa, należące do głównego księgowego  budżetu.

2. Skarbnik wykonuje merytoryczny  nadzór  nad  stanowiskami  określonymi  w  §  32  ust. 2 niniejszego  Regulaminu.

3. Zadaniami Skarbnika są w szczególności: 

1) nadzór nad wykonywaniem budżetu i prawidłowością operacji finansowych;

2) nadzór nad obsługą finansowo-księgową budżetu Gminy;

3) nadzór nad prawidłowością poboru podatków i innych należności;

4) opracowywanie programów gospodarczych i prognoz finansowych dla Gminy;

5) sporządzanie sprawozdań i informacji z działalności finansowej oraz budżetowej Gminy.

§ 17. Zakres  zadań  Radcy prawnego  określa przepis odrębny.

§ 18. Przy wykonywaniu zadań określonych w §§ 14 – 16 osoby zatrudnione na stanowiskach  wspomagających kierowanie Urzędem współpracują ze sobą.

Rozdział  6

SZCZEGÓŁOWE ZAKRESY DZIAŁANIA REFERSTÓW I STANOWISK SAMODZIELNYCH  

§ 19. 1. W Referacie Organizacyjnym funkcję kierownika referatu pełni Sekretarz Gminy.

2. W skład Referatu Organizacyjnego wchodzą:

1) stanowisko ds. kadrowo-oświatowych (1 etat),

2) stanowisko ds. kancelaryjnych (1 etat),

3) stanowisko ds. funduszy unijnych (4/5 etatu),

4) stanowisko ds. rynku pracy (1 etat),

5) stanowisko informatyka (1 etat),

6) stanowisko redaktora naczelnego miesięcznika „ROZMAITOŚCI” (1/2 etatu),

7) stanowisko robotnika gospodarczego (¾ etatu),

8) stanowisko gońca (¾ etatu).

3. Referat Organizacyjny przy oznaczaniu spraw posługuje się symbolem literowym „Or”.

§ 20. Zadaniami pracownika na stanowisku ds. kadrowo - oświatowych są w szczególności: 

1) sprawy kadrowe pracowników Urzędu oraz dyrektorów i kierowników jednostek podległych;

2) zadania związane z prowadzeniem przez Gminę placówek oświatowych tj. przedszkola, szkół podstawowych i gimnazjów.

§ 21. Zadaniami pracownika na stanowisku ds. kancelaryjnych są  w  szczególności: 

1) prowadzenie sekretariatu Urzędu;

2) sprawy kancelaryjno – techniczne w Urzędzie.

§ 22. Zadaniami pracownika na stanowisku ds. funduszy unijnych są  w  szczególności: 

1) pozyskiwanie funduszy przedakcesyjnych i strukturalnych Unii Europejskiej, w tym szczególnie z Europejskiego Funduszu Społecznego;

2) współpraca z organizacjami pozarządowymi;

3) prowadzenie spraw dot. turystyki i agroturystyki.

§ 23. Zadaniami pracownika na stanowisku ds. rynku pracy są  w  szczególności: 

1) prowadzenie spraw z zakresu ewidencji przedsiębiorców;

2) pozyskiewanie funduszy z Europejskiego Funduszu Społecznego;

3) wydawanie zezwoleń na sprzedaż detaliczną i gastronomiczną napojów alkoholowych w placówkach na terenie Gminy Czarna Białostocka;

4) wydawanie zezwoleń na wykonywanie krajowego, zarobkowego przewozu osób taksówką osobową oraz wykonywanie krajowego przewozu osób – przewozy regularne i nieregularne na obszarze miasta Czarna Białostocka.

§ 24. Zadaniami pracownika na stanowisku informatyka są  w  szczególności: 

1) prowadzenie spraw związanych z komputeryzacją Urzędu;

2) prowadzenie i aktualizowanie Biuletynu Informacji Publicznej.

§ 25. Zadaniem pracownika na stanowisku redaktora naczelnego miesięcznika „ROZMAITOŚCI” jest w szczególności przygotowywanie redakcyjne i wydawanie miesięcznika „Rozmaitości”.

§ 26. Zadaniem pracownika na stanowisku robotnika gospodarczego jest w  szczególności utrzymanie czystości w budynku oraz wokół budynku Urzędu ul.Traugutta 2 w Czarnej Białostockiej.

§ 27. Zadaniami pracownika na stanowisku gońca są  w  szczególności: 

1) doręczanie listów i przesyłek nadawanych przez Urząd, na terenie miasta Czarna Białostocka;

2) utrzymanie czystości w budynku oraz wokół budynku ul.Piłsudskiego 9 w Czarnej Białostockiej.

§ 28. 1. W Referacie Spraw Obywatelskich i Urzędu Stanu Cywilnego funkcję kierownika  pełni Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego.

2. W skład Referatu Spraw Obywatelskich i Urzędu Stanu Cywilnego wchodzą:

1) Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego (1 etat),

2) stanowisko ds. ewidencji ludności (1 etat),

3) stanowisko zastępcy Kierownika USC (1/2 etatu).

3. Referat Spraw Obywatelskich i Urzędu Stanu Cywilnego przy oznaczaniu spraw posługuje się symbolem literowym „SO”.

§ 29. Zadaniami Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego są  w  szczególności: 

1) rejestracja zdarzeń stanu cywilnego;

2) sporządzanie akt;

3) wydawanie odpisów z akt urodzeń, małżeństw i zgonów;

4) sporządzanie testamentów.

§ 30. Zadaniami pracownika na stanowisku ds. ewidencji ludności są w szczególności: 

1) prowadzenie ewidencji ludności i załatwianie spraw meldunkowych;

2) wydawanie dowodów osobistych.

§ 31. Zadaniami pracownika na stanowisku zastępcy kierownika USC są w  szczególności: 

1) pełnienie obowiązków Kierownika USC podczas jego nieobecności;

2) sporządzanie akt;

3) wydawanie odpisów z akt urodzeń, małżeństw i zgonów.

§ 32. 1. W Referacie Finansowym funkcję kierownika referatu pełni Skarbnik gminy.

2. W skład Referatu Finansowego wchodzą:

1) stanowisko ds. budżetowych (1 etat),

2) stanowisko ds. kontroli wewnętrznej i audytu oraz analiz finansowych (1 etat),

3) stanowisko ds. budżetowych (kasjer) (1 etat),

4) stanowisko ds. wymiaru podatku (1 etat),

5) stanowisko ds. ewidencji podatków i opłat (1 etat),

6) stanowisko ds. ewidencji i windykacji należności (1 etat),

7) stanowisko ds. płac, ubezpieczeń społecznych i socjalnych (1 etat),

8) stanowisko ds. ewidencji księgowej jednostek samorządu gminnego (1 etat).

3. Referat Finansowy przy oznaczaniu spraw posługuje się symbolem literowym „Fn”.

§ 33. Zadaniem pracownika na stanowisku ds. budżetowych jest w szczególności ewidencja wydatków i dochodów jednostki budżetowej, sprawozdawczość oraz ewidencja funduszy pozabudżetowych.

§ 34. Zadaniem pracownika na stanowisku ds. kontroli wewnętrznej i audytu oraz analiz finansowych jest w  szczególności prowadzenie ewidencji dochodów i wydatków budżetu Gminy, kontrola  finansowa jednostek budżetowych oraz audyt.

§ 35. Zadaniem pracownika na stanowisku ds. budżetowych (kasjer) jest w szczególności obsługa kasowa jednostek, budżetu, podatków oraz świadczeń społecznych.

§ 36. Zadaniem pracownika na stanowisku ds. wymiaru podatku jest  w  szczególności wymiar podatków, ulgi i zwolnienia.

§ 37. Zadaniem pracownika na stanowisku ds. ewidencji podatków i opłat jest w  szczególności ewidencja wpływów podatkowych, zabezpieczenia zobowiązań.

§ 38. Zadaniem pracownika na stanowisku ds. ewidencji i windykacji należności jest w  szczególności ewidencja wpływów podatkowych (łączne zobowiązania), windykacja komornicza  i sądowa.

§ 39. Zadaniem pracownika na stanowisku ds. płac, ubezpieczeń społecznych i socjalnych jest w  szczególności naliczanie i ewidencja wynagrodzeń, ubezpieczeń społecznych, socjalnych pracowników Urzędu oraz instytucji kultury.

§ 40. Zadaniem pracownika na stanowisku ds. ewidencji księgowej jednostek samorządu gminnego jest w  szczególności prowadzenie pełnej rachunkowości instytucji kultury, ich sprawozdawczość, ewidencja mienia Gminy, fakturowanie usług i sprzedaży oraz fundusz załogi.

§ 41. 1. W skład Referatu Planowania Przestrzennego i Gospodarki Komunalnej wchodzą:

1) Kierownik Referatu (1 etat),

2) stanowisko ds. gospodarki komunalnej (1 etat),

3) stanowisko ds. rozwoju infrastruktury wiejskiej i ochrony środowiska (1 etat),

4) stanowisko ds. drogownictwa (1 etat),

5) stanowisko ds. rozwoju infrastruktury miejskiej i funduszy unijnych (1 etat).         

2. Referat Planowania Przestrzennego i Gospodarki Komunalnej przy oznaczaniu spraw  posługuje się symbolem literowym „RI”.

§ 42. Zadaniem pracownika na stanowisku ds. Kierownika Referatu jest w szczególności:

1) nadzór nad pracą referatu;

2) nadzór i planowanie inwestycji gminnych;

3) nadzór nad planowaniem przestrzennym;

4) tworzenie gminnych programów inwestycyjnych.

§ 43. Zadaniem pracownika na stanowisku ds. gospodarki komunalnej jest  w  szczególności prowadzenie spraw z zakresu gospodarki mieszkaniowej, utrzymanie porządku i czystości, prowadzenie inwestycji komunalnych.

§ 44. Zadaniem pracownika na stanowisku ds. rozwoju infrastruktury wiejskiej i ochrony środowiska jest w szczególności:

1) prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska, gospodarki wodnej i leśnej;

2) realizacja zadań dotyczących Sektorowego Programu Operacyjnego „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich”, w tym pozyskiwanie funduszy.

§ 45. Zadaniami pracownika na stanowisku ds. drogownictwa jest w  szczególności: 

1) nadzór nad drogami gminnymi, utrzymanie porządku w pasach drogowych dróg gminnych, oświetlenie uliczne;

2) bezpieczeństwo i higiena pracy w Urzędzie;

3) planowanie, nadzór i prowadzenie inwestycji drogowych.

§ 46. Zadaniami pracownika na stanowisku ds. rozwoju infrastruktury miejskiej i funduszy unijnych jest w  szczególności:

1) prowadzenie spraw z zakresu ustawy o planowaniu  i zagospodarowaniu przestrzennym;

2) pozyskiwanie funduszy zewnętrznych;

3) prowadzenie postępowań w zakresie zamówień publicznych.

§ 47. 1. Zadaniem pracownika na stanowisku ds. obronnych i wojskowych jest w  szczególności realizacja zadań związanych z poborem i odbywaniem służby wojskowej oraz przygotowaniem i obroną ludności na wypadek wojny lub innych zagrożeń.

2. Pracownik na stanowisku ds. obronnych i wojskowych przy oznaczaniu spraw posługuje się symbolem literowym „SOW.”

§ 48. 1. Zadaniami pracownika na stanowisku ds. informacji publicznej jest w  szczególności: 

1) udzielanie informacji publicznej;

2) obsługa Rady Miejskiej i jej komisji;

2. Pracownik na stanowisku ds. informacji publicznej przy oznaczaniu spraw posługuje się symbolem literowym „RM”.

§ 49. 1. Zadaniem pracownika na stanowisku ds. radcy prawnego jest w  szczególności obsługa prawna pracowników Urzędu.

2. Pracownik na stanowisku ds. radcy prawnego przy oznaczaniu spraw posługuje się symbolem literowym „SRP”.

§ 50. 1. Zadaniem pracownika na stanowisku ds. geodezji, gospodarki gruntami i nieruchomościami jest w szczególności zarządzanie nieruchomościami Gminy, nabywanie i zbywanie nieruchomości.

2. Pracownik na stanowisku ds. geodezji i gospodarki gruntami przy oznaczaniu spraw posługuje się symbolem literowym „GG”

§ 51. 1. W skład Referatu Gospodarczego wchodzą stanowiska pracy:

1) Kierownik Referatu (1 etat),

2) konserwator (1 etat),                                          

3) robotnik gospodarczy (2 etaty),  

4) rzemieślnik wykwalifikowany (1 etat),

5) kierowca (1 etat).

2. Zadaniem Referatu Gospodarczego jest w szczególności realizacja robót publicznych.

3. Kierownik Referatu Gospodarczego pełni nadzór nad pracą i funkcjonowaniem Referatu oraz robót publicznych, a także administruje targowicą miejską w Czarnej Białostockiej.

4. Referat Gospodarczy przy oznaczaniu spraw posługuje się symbolem literowym”.....”.

§ 52. Zarządzeniem Burmistrza, w określonym czasie, będą powoływane tymczasowe zespoły projektowe pracowników Urzędu Miejskiego w Czarnej Białostockiej, odpowiedzialne za przygotowanie i obsługę administracyjną projektów oraz prawidłową ich realizację.


Rozdział  7

ZASADY PRZYJMOWANIA I ROZPATRYWANIA SKARG I WNIOSKÓW

§ 53. Przyjmowanie, rozpatrywanie  i  załatwianie  skarg  i  wniosków  odbywa  się  na  zasadach  określonych  przepisami  prawa, w  szczególności  Kodeksu  postępowania  administracyjnego, Instrukcji  kancelaryjnej  dla  organów  gmin  i  związków  międzygminnych, rozporządzenia  Rady  Ministrów  z  dnia  8  stycznia  2002 r.  w  sprawie  organizacji  przyjmowania  i  rozpatrywania  skarg  i  wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46) oraz określonych w niniejszym Regulaminie.

§ 54. Jeżeli przepisy szczególne nie określają innych organów właściwych do rozpatrywania skarg, właściwym do rozpatrzenia skargi dotyczącej  wykonywania zadań  lub działalności:

1) Rady Miejskiej – jest  Wojewoda Podlaski, a w zakresie spraw finansowych - Regionalna Izba   Obrachunkowa w Białymstoku;

2) Burmistrza z wyjątkiem spraw określonych w przepisie odrębnym – jest Rada Miejska;

3) Kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, z wyjątkiem spraw określonych w przepisie odrębnym - jest Burmistrz;

4) Sekretarza i Skarbnika - jest Burmistrz;

5) pracownika Urzędu – jest Burmistrz lub działający z jego upoważnienia Sekretarz.

§ 55. W siedzibie Urzędu, w widocznym miejscu, umieszcza się informację wskazującą:

1) miejsce stanowisko przyjmującego skargi i wnioski;

2) dni i godziny przyjmowania interesantów w sprawach skarg i wniosków przez  Burmistrza i Sekretarza.

§ 56. Skargi i wnioski wpływające do Urzędu w formie pisemnej, telagraficznej i elektronicznej lub wniesione ustnie do protokołu, są ewidencjonowane w rejestrze skarg i wniosków.

§ 57. 1. Skargi i wnioski przyjmowane przez Burmistrza lub Sekretarza w ramach osobistej interwencji obywatela lub składane pisemnie do Burmistrza podlegaja rejestracji w rejestrze skarg i wniosków.

2. Skargi i wnioski wpływające bezpośrednio do referatów lub przyjmowane osobiście przez kierowników referatów i pozostałych pracowników, przekazywane są Sekretarzowi i rejestrowane w rejestrze skarg i wniosków.

§ 58. 1. Rejestr skarg i wniosków prowadzi Sekretarz.

§ 59. Kierownicy referatów są odpowiedzialni za:

1) wszechstronne wyjaśnianie i załatwianie skarg i wniosków;

2)  niezwłoczne przekazywanie Sekretarzowi wyjaśnień oraz dokumentacji niezbędnych do rozpatrzenia skarg i wniosków badanych przez Sekretarza.

§ 60. Odpowiedzi na skargi podpisuje Burmistrz lub z jego upoważnienia Sekretarz.

§ 61. Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków w Urzędzie koordynuje Sekretarz.

 

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 62. 1. Zmiany  niniejszego  Regulaminu  dokonywane    w  trybie  obowiązującym dla  jego  nadania.

2. Przenoszenie pojedynczych czynności między stanowiskami oraz rozszerzenia i zmiany zakresów zadań określonych dla poszczególnych stanowisk wynikające  z wydanych przepisów, zawartych porozumień i umów wchodzących w życie po wejściu w życie niniejszego Regulaminu - nie wymagają zmian, o których mowa  w  ust. 1. 

 

 

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Czarnej Białostockiej

Wytwarzający/odpowiadający: Tadeusz Matejko

Wprowadzający: Tadeusz Matejko

Data modyfikacji: 2009-07-07

Opublikował: Administrator Systemu

Data publikacji: 2009-07-07