ZARZĄDZENIE NR 205/04
ZARZĄDZENIE NR 205/04
BURMISTRZA CZARNEJ BIAŁOSTOCKIEJ
z dnia 24 sierpnia 2004 r.
zmieniające Zarządzenie Nr 168/04 Burmistrza Czarnej Białostockiej z dnia 3 czerwca 2004 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Czarnej Białostockiej.
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.: z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984 i Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055 i Nr 116, poz. 1203) zarządzam, co następuje:
§ 1. Załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 168/04 Burmistrza Czarnej Białostockiej z dnia 3 czerwca 2004 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Czarnej Białostockiej otrzymuje brzmienie ustalone załącznikiem do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi gminy.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik
do Zarządzenia nr 205/04
Burmistrza Czarnej Białostockiej
z dnia 24 sierpnia 2004 r.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY URZĘDU MIEJSKIEGO
W CZARNEJ BIAŁOSTOCKIEJ
Rozdział 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1. 1. Regulamin organizacyjny Urzędu Miejskiego w Czarnej Białostockiej, zwany dalej „Regulaminem” określa :
1) zasady kierowania Urzędem Miejskim;
2) strukturę organizacyjną Urzędu Miejskiego;
3) zadania wspólne dla wszystkich stanowisk pracy;
4) zadania Skarbnika gminy, Sekretarza gminy, Kierowników i pracowników Referatów oraz osób zatrudnionych na stanowiskach samodzielnych;
5) zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
2. Organizację i prowadzenie przez Burmistrza kontroli własnej Urzędu Miejskiego oraz gminnych jednostek organizacyjnych określa odrębne zarządzenie.
§ 2. 1. Ilekroć w niniejszym Regulaminie jest mowa o: Gminie, Radzie, Komisji, Burmistrzu, Skarbniku, Sekretarzu i Urzędzie – należy przez to rozumieć odpowiednio: Gminę Czarna Białostocka, Radę Miejską w Czarnej Białostockiej, Komisje stałe Rady Miejskiej w Czarnej Białostockiej, Burmistrza Czarnej Białostockiej, Sekretarza gminy Czarna Białostocka, Skarbnika gminy Czarna Białostocka i Urząd Miejski w Czarnej Białostockiej.
2. Ilekroć w niniejszym Regulaminie jest mowa o kierowniku jednostki organizacyjnej – należy przez to rozumieć Kierownika gminnej jednostki organizacyjnej utworzonej przez Gminę.
§ 3. Urząd stanowi jednostkę samorządu gminnego, będącą jednostką budżetową przy pomocy której Burmistrz wykonuje należące do jego właściwości zadania określone w ustawie o samorządzie gminnym, w Statucie Gminy oraz w przepisach szczególnych.
§ 4. 1. Obowiązki i prawa Burmistrza jako pracodawcy oraz obowiązki i prawa pracownicze pracowników Urzędu, zasady dyscypliny pracy oraz inne sprawy związane ze stosunkiem pracy określa ustawa o pracownikach samorządowych, Kodeks pracy oraz Regulamin Pracy Urzędu ustalony odrębnym zarządzeniem Burmistrza.
2. Zasady dokonywania okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników samorządowych określa odrębne zarządzenie Burmistrza w tej sprawie.
3. W sprawach dyscyplinarnych pracowników samorządowych orzekają komisje dyscyplinarne I i II instancji powołane przez Radę Miejską działające na zasadach określonych w ustawie o pracownikach samorządowych.
4. Zasady i kryteria oceny wyników pracy pracowników zawiera odrębny regulamin w tej sprawie.
Rozdział 2
ZASADY KIEROWANIA URZĘDEM
§ 5. 1. Pracą Urzędu kieruje Burmistrz i ponosi jednoosobowo odpowiedzialność za właściwe wykonywanie zadań Urzędu.
2. Burmistrz jest pracodawcą i zwierzchnikiem służbowym wszystkich pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
3. Burmistrz kieruje pracą Urzędu przy pomocy:
1) Sekretarza gminy,
2) Skarbnika gminy.
4. Podczas nieobecności Burmistrza pracą Urzędu kieruje Sekretarz.
§ 6. 1. W celu wykonywania zadań, o których mowa w § 3 niniejszego Regulaminu, Burmistrz przydziela je do realizacji w zakresie ustalonym niniejszym Regulaminem:
1) Sekretarzowi,
2) Skarbnikowi,
3) Kierownikom Referatów,
4) osobom zatrudnionym na stanowiskach samodzielnych,
5) kierownikom gminnych jednostek organizacyjnych - poprzez określenie tych zadań w statutach poszczególnych jednostek uchwalanych przez Radę oraz udzielanie im pełnomocnictw w zakresie niezbędnym do wykonywania tych zadań.
2. Sekretarz, Skarbnik, kierownicy referatów, osoby zatrudnione na stanowiskach samodzielnych i kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych ponoszą przed Burmistrzem służbową odpowiedzialność za wykonywanie powierzonych im zadań.
3. Projekty zakresów czynności dla poszczególnych pracowników w Urzędzie ustala Sekretarz i nadzoruje przestrzeganie ich postanowień.
§ 7. Burmistrz dokonuje wszelkich zmian w zakresach przydzielonych poszczególnym pracownikom zadań, w szczególności w przypadku zmian zadań własnych i zleconych oraz przyjętych przez Gminę na mocy zawieranych porozumień i umów.
§ 8. Burmistrz określa roczny plan etatów dla Urzędu oraz zatwierdza roczny plan urlopów pracowników.
§ 9. 1. Wszelkie własne inicjatywy związane z zaspakajaniem zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej pracownicy zgłaszają bezpośrednio Burmistrzowi lub Sekretarzowi.
2. Wnioski dotyczące możliwości usprawniania pracy Urzędu pracownicy zgłaszają Sekretarzowi.
§ 10. Burmistrz przy oznaczaniu spraw posługuje się symbolem litery „B”.
§ 11. Pracownicy Urzędu noszą identyfikatory z herbem Gminy, zdjęciem, imieniem i nazwiskiem oraz stanowiskiem służbowym pracownika.
Rozdział 3
STRUKTURA ORGANIZACYJNA URZĘDU
§ 12. 1. W Urzędzie tworzy się:
1) Referat Organizacyjny - funkcję kierownika referatu pełni Sekretarz gminy;
2) Referat Spraw Obywatelskich i Urzędu Stanu Cywilnego;
3) Referat Finansowy - funkcję kierownika referatu pełni Skarbnik gminy;
4) Referat Planowania Przestrzennego i Gospodarki Komunalnej;
5) Referat Gospodarczy;
6) Stanowisko ds. obronnych i wojskowych;
7) Stanowisko ds. informacji publicznej;
8) Stanowisko radcy prawnego;
9) Stanowisko ds. geodezji, gospodarki gruntami i nieruchomościami.
2. Samodzielne stanowiska pracy podlegają bezpośrednio Burmistrzowi.
§ 13. Gminnymi jednostkami organizacyjnymi, których kierownicy podlegają zwierzchnictwu służbowemu Burmistrza są:
1) Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czarnej Białostockiej,
2) Straż Miejska w Czarnej Białostockiej,
3) Przedszkole w Czarnej Białostockiej,
4) Gimnazjum im. Jana Pawła II w Czarnej Białostockiej,
5) Szkoła Podstawowa nr 2 w Czarnej Białostockiej,
6) Zespół Szkół w Czarnej Wsi Kościelnej,
7) Dom Kultury w Czarnej Białostockiej;
8) Miejska Biblioteka Publiczna w Czarnej Białostockiej.
Rozdział 4
ZADANIA WSPÓLNE DLA WSZYSTKICH STANOWISK PRACY
§ 14. Do wspólnych zadań realizowanych na wszystkich stanowiskach pracy należą zadania merytorycznie związane z zakresem ich działania, a w szczególności:
1) prowadzenie postępowań administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, określonego przepisami prawa, w tym przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych;
2) opracowywanie bieżących informacji o realizacji zadań, analiz, kalkulacji, symulacji i sprawozdań dla potrzeb Rady, Komisji i Burmistrza;
3) wykonywanie zadań wynikających z przepisów dotyczących statystyki publicznej;
4) opracowywanie informacji, analiz i sprawozdań dla urzędów i jednostek, do składania których Gmina zobowiązana jest z mocy obowiązujących przepisów;
5) opracowywanie projektów uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza z uwzględnieniem postanowień zawartych w zarządzeniu nr 97/03 Burmistrza Czarnej Białostockiej z dnia 31 grudnia 2003 r. w sprawie określania zasad opracowania projektów aktów normatywnych organów gminy oraz ich obiegu w Urzędzie Miejskim;
6) przygotowywanie projektów umów i porozumień;
7) przygotowywanie projektów odpowiedzi na wnioski Komisji oraz interpelacje i zapytania Radnych;
8) opracowywanie propozycji do projektu budżetu (planowanie przychodów i wydatków związanych z zadaniami realizowanymi na stanowisku pracy);
9) realizowanie dochodów budżetowych, w tym pobieranie należnych opłat skarbowych i administracyjnych;
10) współpraca z organami jednostek pomocniczych Gminy;
11) uzgadnianie podejmowania działań związanych z udzielaniem przez Gminę zamówień publicznych z osobą odpowiedzialną za koordynację tych spraw;
12) wykonywanie zadań obronnych i obrony cywilnej zgodnie z zasadami określonymi w odrębnych przepisach;
13) wykonywanie zadań wynikających z przepisów ustawy o ochronie danych osobowych zgodnie z zasadami określonymi w obowiązującej Instrukcji w tej sprawie oraz z ustawy o ochronie informacji niejawnych;
14) wykonywanie zadań wynikających z przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej, w tym przygotowywanie informacji wymaganych do zamieszczania w Biuletynie Informacji Publicznej;
15) udzielanie Interesantom pełnych i rzetelnych informacji oraz wyjaśnień w ich indywidualnych sprawach załatwianych w Urzędzie;
16) przestrzeganie przepisów instrukcji kancelaryjnej przy wykonywaniu czynności urzędowych;
17) znajomość przepisów prawa dotyczących zadań wykonywanych na stanowisku pracy.
Rozdział 5
ZADANIA OSÓB WSPOMAGAJĄCYCH KIEROWANIE URZĘDEM
§ 15. 1. Sekretarz zapewnia warunki organizacyjne gwarantujące sprawne funkcjonowanie Urzędu.
2. Do zadań Sekretarza należy:
1) nadzór nad przestrzeganiem prawa i prawidłowym funkcjonowaniem Urzędu;
2) kierowanie Referatem Organizacyjnym;
3) wykonywanie innych obowiązków powierzonych przez Burmistrza.
§ 16. 1. Skarbnik zapewnienia prawidłową gospodarkę finansową Gminy oraz wykonuje zadania określone w odrębnych przepisach prawa, należące do głównego księgowego budżetu.
2. Skarbnik wykonuje merytoryczny nadzór nad stanowiskami określonymi w § 32 ust. 2 niniejszego Regulaminu.
3. Zadaniami Skarbnika są w szczególności:
1) nadzór nad wykonywaniem budżetu i prawidłowością operacji finansowych;
2) nadzór nad obsługą finansowo-księgową budżetu Gminy;
3) nadzór nad prawidłowością poboru podatków i innych należności;
4) opracowywanie programów gospodarczych i prognoz finansowych dla Gminy;
5) sporządzanie sprawozdań i informacji z działalności finansowej oraz budżetowej Gminy.
§ 17. Zakres zadań Radcy prawnego określa przepis odrębny.
§ 18. Przy wykonywaniu zadań określonych w §§ 14 – 16 osoby zatrudnione na stanowiskach wspomagających kierowanie Urzędem współpracują ze sobą.
Rozdział 6
SZCZEGÓŁOWE ZAKRESY DZIAŁANIA REFERSTÓW I STANOWISK SAMODZIELNYCH
§ 19. 1. W Referacie Organizacyjnym funkcję kierownika referatu pełni Sekretarz Gminy.
2. W skład Referatu Organizacyjnego wchodzą:
1) stanowisko ds. kadrowo-oświatowych (1 etat),
2) stanowisko ds. kancelaryjnych (1 etat),
3) stanowisko ds. funduszy unijnych (4/5 etatu),
4) stanowisko ds. rynku pracy (1 etat),
5) stanowisko informatyka (1 etat),
6) stanowisko redaktora naczelnego miesięcznika „ROZMAITOŚCI” (1/2 etatu),
7) stanowisko robotnika gospodarczego (¾ etatu),
8) stanowisko gońca (¾ etatu).
3. Referat Organizacyjny przy oznaczaniu spraw posługuje się symbolem literowym „Or”.
§ 20. Zadaniami pracownika na stanowisku ds. kadrowo - oświatowych są w szczególności:
1) sprawy kadrowe pracowników Urzędu oraz dyrektorów i kierowników jednostek podległych;
2) zadania związane z prowadzeniem przez Gminę placówek oświatowych tj. przedszkola, szkół podstawowych i gimnazjów.
§ 21. Zadaniami pracownika na stanowisku ds. kancelaryjnych są w szczególności:
1) prowadzenie sekretariatu Urzędu;
2) sprawy kancelaryjno – techniczne w Urzędzie.
§ 22. Zadaniami pracownika na stanowisku ds. funduszy unijnych są w szczególności:
1) pozyskiwanie funduszy przedakcesyjnych i strukturalnych Unii Europejskiej, w tym szczególnie z Europejskiego Funduszu Społecznego;
2) współpraca z organizacjami pozarządowymi;
3) prowadzenie spraw dot. turystyki i agroturystyki.
§ 23. Zadaniami pracownika na stanowisku ds. rynku pracy są w szczególności:
1) prowadzenie spraw z zakresu ewidencji przedsiębiorców;
2) pozyskiewanie funduszy z Europejskiego Funduszu Społecznego;
3) wydawanie zezwoleń na sprzedaż detaliczną i gastronomiczną napojów alkoholowych w placówkach na terenie Gminy Czarna Białostocka;
4) wydawanie zezwoleń na wykonywanie krajowego, zarobkowego przewozu osób taksówką osobową oraz wykonywanie krajowego przewozu osób – przewozy regularne i nieregularne na obszarze miasta Czarna Białostocka.
§ 24. Zadaniami pracownika na stanowisku informatyka są w szczególności:
1) prowadzenie spraw związanych z komputeryzacją Urzędu;
2) prowadzenie i aktualizowanie Biuletynu Informacji Publicznej.
§ 25. Zadaniem pracownika na stanowisku redaktora naczelnego miesięcznika „ROZMAITOŚCI” jest w szczególności przygotowywanie redakcyjne i wydawanie miesięcznika „Rozmaitości”.
§ 26. Zadaniem pracownika na stanowisku robotnika gospodarczego jest w szczególności utrzymanie czystości w budynku oraz wokół budynku Urzędu ul.Traugutta 2 w Czarnej Białostockiej.
§ 27. Zadaniami pracownika na stanowisku gońca są w szczególności:
1) doręczanie listów i przesyłek nadawanych przez Urząd, na terenie miasta Czarna Białostocka;
2) utrzymanie czystości w budynku oraz wokół budynku ul.Piłsudskiego 9 w Czarnej Białostockiej.
§ 28. 1. W Referacie Spraw Obywatelskich i Urzędu Stanu Cywilnego funkcję kierownika pełni Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego.
2. W skład Referatu Spraw Obywatelskich i Urzędu Stanu Cywilnego wchodzą:
1) Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego (1 etat),
2) stanowisko ds. ewidencji ludności (1 etat),
3) stanowisko zastępcy Kierownika USC (1/2 etatu).
3. Referat Spraw Obywatelskich i Urzędu Stanu Cywilnego przy oznaczaniu spraw posługuje się symbolem literowym „SO”.
§ 29. Zadaniami Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego są w szczególności:
1) rejestracja zdarzeń stanu cywilnego;
2) sporządzanie akt;
3) wydawanie odpisów z akt urodzeń, małżeństw i zgonów;
4) sporządzanie testamentów.
§ 30. Zadaniami pracownika na stanowisku ds. ewidencji ludności są w szczególności:
1) prowadzenie ewidencji ludności i załatwianie spraw meldunkowych;
2) wydawanie dowodów osobistych.
§ 31. Zadaniami pracownika na stanowisku zastępcy kierownika USC są w szczególności:
1) pełnienie obowiązków Kierownika USC podczas jego nieobecności;
2) sporządzanie akt;
3) wydawanie odpisów z akt urodzeń, małżeństw i zgonów.
§ 32. 1. W Referacie Finansowym funkcję kierownika referatu pełni Skarbnik gminy.
2. W skład Referatu Finansowego wchodzą:
1) stanowisko ds. budżetowych (1 etat),
2) stanowisko ds. kontroli wewnętrznej i audytu oraz analiz finansowych (1 etat),
3) stanowisko ds. budżetowych (kasjer) (1 etat),
4) stanowisko ds. wymiaru podatku (1 etat),
5) stanowisko ds. ewidencji podatków i opłat (1 etat),
6) stanowisko ds. ewidencji i windykacji należności (1 etat),
7) stanowisko ds. płac, ubezpieczeń społecznych i socjalnych (1 etat),
8) stanowisko ds. ewidencji księgowej jednostek samorządu gminnego (1 etat).
3. Referat Finansowy przy oznaczaniu spraw posługuje się symbolem literowym „Fn”.
§ 33. Zadaniem pracownika na stanowisku ds. budżetowych jest w szczególności ewidencja wydatków i dochodów jednostki budżetowej, sprawozdawczość oraz ewidencja funduszy pozabudżetowych.
§ 34. Zadaniem pracownika na stanowisku ds. kontroli wewnętrznej i audytu oraz analiz finansowych jest w szczególności prowadzenie ewidencji dochodów i wydatków budżetu Gminy, kontrola finansowa jednostek budżetowych oraz audyt.
§ 35. Zadaniem pracownika na stanowisku ds. budżetowych (kasjer) jest w szczególności obsługa kasowa jednostek, budżetu, podatków oraz świadczeń społecznych.
§ 36. Zadaniem pracownika na stanowisku ds. wymiaru podatku jest w szczególności wymiar podatków, ulgi i zwolnienia.
§ 37. Zadaniem pracownika na stanowisku ds. ewidencji podatków i opłat jest w szczególności ewidencja wpływów podatkowych, zabezpieczenia zobowiązań.
§ 38. Zadaniem pracownika na stanowisku ds. ewidencji i windykacji należności jest w szczególności ewidencja wpływów podatkowych (łączne zobowiązania), windykacja komornicza i sądowa.
§ 39. Zadaniem pracownika na stanowisku ds. płac, ubezpieczeń społecznych i socjalnych jest w szczególności naliczanie i ewidencja wynagrodzeń, ubezpieczeń społecznych, socjalnych pracowników Urzędu oraz instytucji kultury.
§ 40. Zadaniem pracownika na stanowisku ds. ewidencji księgowej jednostek samorządu gminnego jest w szczególności prowadzenie pełnej rachunkowości instytucji kultury, ich sprawozdawczość, ewidencja mienia Gminy, fakturowanie usług i sprzedaży oraz fundusz załogi.
§ 41. 1. W skład Referatu Planowania Przestrzennego i Gospodarki Komunalnej wchodzą:
1) Kierownik Referatu (1 etat),
2) stanowisko ds. gospodarki komunalnej (1 etat),
3) stanowisko ds. rozwoju infrastruktury wiejskiej i ochrony środowiska (1 etat),
4) stanowisko ds. drogownictwa (1 etat),
5) stanowisko ds. rozwoju infrastruktury miejskiej i funduszy unijnych (1 etat).
2. Referat Planowania Przestrzennego i Gospodarki Komunalnej przy oznaczaniu spraw posługuje się symbolem literowym „RI”.
§ 42. Zadaniem pracownika na stanowisku ds. Kierownika Referatu jest w szczególności:
1) nadzór nad pracą referatu;
2) nadzór i planowanie inwestycji gminnych;
3) nadzór nad planowaniem przestrzennym;
4) tworzenie gminnych programów inwestycyjnych.
§ 43. Zadaniem pracownika na stanowisku ds. gospodarki komunalnej jest w szczególności prowadzenie spraw z zakresu gospodarki mieszkaniowej, utrzymanie porządku i czystości, prowadzenie inwestycji komunalnych.
§ 44. Zadaniem pracownika na stanowisku ds. rozwoju infrastruktury wiejskiej i ochrony środowiska jest w szczególności:
1) prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska, gospodarki wodnej i leśnej;
2) realizacja zadań dotyczących Sektorowego Programu Operacyjnego „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich”, w tym pozyskiwanie funduszy.
§ 45. Zadaniami pracownika na stanowisku ds. drogownictwa jest w szczególności:
1) nadzór nad drogami gminnymi, utrzymanie porządku w pasach drogowych dróg gminnych, oświetlenie uliczne;
2) bezpieczeństwo i higiena pracy w Urzędzie;
3) planowanie, nadzór i prowadzenie inwestycji drogowych.
§ 46. Zadaniami pracownika na stanowisku ds. rozwoju infrastruktury miejskiej i funduszy unijnych jest w szczególności:
1) prowadzenie spraw z zakresu ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;
2) pozyskiwanie funduszy zewnętrznych;
3) prowadzenie postępowań w zakresie zamówień publicznych.
§ 47. 1. Zadaniem pracownika na stanowisku ds. obronnych i wojskowych jest w szczególności realizacja zadań związanych z poborem i odbywaniem służby wojskowej oraz przygotowaniem i obroną ludności na wypadek wojny lub innych zagrożeń.
2. Pracownik na stanowisku ds. obronnych i wojskowych przy oznaczaniu spraw posługuje się symbolem literowym „SOW.”
§ 48. 1. Zadaniami pracownika na stanowisku ds. informacji publicznej jest w szczególności:
1) udzielanie informacji publicznej;
2) obsługa Rady Miejskiej i jej komisji;
2. Pracownik na stanowisku ds. informacji publicznej przy oznaczaniu spraw posługuje się symbolem literowym „RM”.
§ 49. 1. Zadaniem pracownika na stanowisku ds. radcy prawnego jest w szczególności obsługa prawna pracowników Urzędu.
2. Pracownik na stanowisku ds. radcy prawnego przy oznaczaniu spraw posługuje się symbolem literowym „SRP”.
§ 50. 1. Zadaniem pracownika na stanowisku ds. geodezji, gospodarki gruntami i nieruchomościami jest w szczególności zarządzanie nieruchomościami Gminy, nabywanie i zbywanie nieruchomości.
2. Pracownik na stanowisku ds. geodezji i gospodarki gruntami przy oznaczaniu spraw posługuje się symbolem literowym „GG”
§ 51. 1. W skład Referatu Gospodarczego wchodzą stanowiska pracy:
1) Kierownik Referatu (1 etat),
2) konserwator (1 etat),
3) robotnik gospodarczy (2 etaty),
4) rzemieślnik wykwalifikowany (1 etat),
5) kierowca (1 etat).
2. Zadaniem Referatu Gospodarczego jest w szczególności realizacja robót publicznych.
3. Kierownik Referatu Gospodarczego pełni nadzór nad pracą i funkcjonowaniem Referatu oraz robót publicznych, a także administruje targowicą miejską w Czarnej Białostockiej.
4. Referat Gospodarczy przy oznaczaniu spraw posługuje się symbolem literowym”.....”.
§ 52. Zarządzeniem Burmistrza, w określonym czasie, będą powoływane tymczasowe zespoły projektowe pracowników Urzędu Miejskiego w Czarnej Białostockiej, odpowiedzialne za przygotowanie i obsługę administracyjną projektów oraz prawidłową ich realizację.
Rozdział 7
ZASADY PRZYJMOWANIA I ROZPATRYWANIA SKARG I WNIOSKÓW
§ 53. Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków odbywa się na zasadach określonych przepisami prawa, w szczególności Kodeksu postępowania administracyjnego, Instrukcji kancelaryjnej dla organów gmin i związków międzygminnych, rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46) oraz określonych w niniejszym Regulaminie.
§ 54. Jeżeli przepisy szczególne nie określają innych organów właściwych do rozpatrywania skarg, właściwym do rozpatrzenia skargi dotyczącej wykonywania zadań lub działalności:
1) Rady Miejskiej – jest Wojewoda Podlaski, a w zakresie spraw finansowych - Regionalna Izba Obrachunkowa w Białymstoku;
2) Burmistrza z wyjątkiem spraw określonych w przepisie odrębnym – jest Rada Miejska;
3) Kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, z wyjątkiem spraw określonych w przepisie odrębnym - jest Burmistrz;
4) Sekretarza i Skarbnika - jest Burmistrz;
5) pracownika Urzędu – jest Burmistrz lub działający z jego upoważnienia Sekretarz.
§ 55. W siedzibie Urzędu, w widocznym miejscu, umieszcza się informację wskazującą:
1) miejsce stanowisko przyjmującego skargi i wnioski;
2) dni i godziny przyjmowania interesantów w sprawach skarg i wniosków przez Burmistrza i Sekretarza.
§ 56. Skargi i wnioski wpływające do Urzędu w formie pisemnej, telagraficznej i elektronicznej lub wniesione ustnie do protokołu, są ewidencjonowane w rejestrze skarg i wniosków.
§ 57. 1. Skargi i wnioski przyjmowane przez Burmistrza lub Sekretarza w ramach osobistej interwencji obywatela lub składane pisemnie do Burmistrza podlegaja rejestracji w rejestrze skarg i wniosków.
2. Skargi i wnioski wpływające bezpośrednio do referatów lub przyjmowane osobiście przez kierowników referatów i pozostałych pracowników, przekazywane są Sekretarzowi i rejestrowane w rejestrze skarg i wniosków.
§ 58. 1. Rejestr skarg i wniosków prowadzi Sekretarz.
§ 59. Kierownicy referatów są odpowiedzialni za:
1) wszechstronne wyjaśnianie i załatwianie skarg i wniosków;
2) niezwłoczne przekazywanie Sekretarzowi wyjaśnień oraz dokumentacji niezbędnych do rozpatrzenia skarg i wniosków badanych przez Sekretarza.
§ 60. Odpowiedzi na skargi podpisuje Burmistrz lub z jego upoważnienia Sekretarz.
§ 61. Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków w Urzędzie koordynuje Sekretarz.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 62. 1. Zmiany niniejszego Regulaminu dokonywane są w trybie obowiązującym dla jego nadania.
2. Przenoszenie pojedynczych czynności między stanowiskami oraz rozszerzenia i zmiany zakresów zadań określonych dla poszczególnych stanowisk wynikające z wydanych przepisów, zawartych porozumień i umów wchodzących w życie po wejściu w życie niniejszego Regulaminu - nie wymagają zmian, o których mowa w ust. 1.
Metryka strony