ZARZĄDZENIE NR 156/04
ZARZĄDZENIE NR 156/04
BURMISTRZA CZARNEJ BIAŁOSTOCKIEJ
z dnia 12 maja 2004 r.
w sprawie podziału zadań i ustalenia struktury organizacyjnej w Urzędzie Miejskim Czarna Białostocka.
Na podstawie art. art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220; Nr 62, poz. 558; Nr 113, poz. 984; Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568) zarządzam, co następuje:
§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Czarnej Białostockiej, stanowiacym załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XVIII/94/96 Rady Miejskiej w Czarnej Białostockiej z dnia 27 lutego 1996 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Czarnej Białostockiej wprowadza się następujące zmiany:
§ 6 otrzymuje brzmienie
„ § 6. W Urzędzie Miejskim w Czarnej Białostockiej funkcjonują komórki organizacyjne określone w załączniku nr 1 do niniejszego Zarządzenia”
§ 2. Wykonanie uchwały powierzam Sekretarzowi gminy.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik do Zarządzenia nr 156/04
Burmistrza Czarnej Białostockiej
z dnia 12 maja 2004 r.
SCHEMAT ORGANIZACYJNY
URZĘDU MIEJSKIEGO w CZARNEJ BIAŁOSTOCKIEJ
1. Burmistrz – Kierownik Urzędu Miejskiego w Czarnej Białostockiej:
- Burmistrz wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu
i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, z wyłączeniem spraw przekazanych ustawą do kompetencji innych organów;
- Burmistrz kieruje Urzędem bezpośrednio oraz za pośrednictwem Sekretarza, Skarbnika i pracowników na kierowniczych i samodzielnych stanowiskach;
- Burmistrz realizuje zadania określone w ustawie oraz wynikające z innych aktów prawnych a także zapewnia współdziałanie Urzędu z właściwymi organami władz publicznych, a w szczególności
z organami administracji rządowej i innymi jednostkami samorządu terytorialnego.
2. Sekretarz gminy:
- pełni nadzór nad przestrzeganiem prawa i prawidłowym funkcjonowaniem Urzędu Miejskiego:
- kieruje Referatem Organizacyjnym;
- wykonuje inne obowiązki powierzone przez Burmistrza.
3. Skarbnik gminy (główny księgowy budżetu):
- pełni nadzór nad wykonywaniem budżetu i prawidłowością operacji finansowych;
- sprawuje nadzór nad obsługą finansowo-księgową budżetu Gminy;
- sprawuje nadzór nad prawidłowością poboru podatków i innych należności;
- opracowuje programy gospodarcze, prognozy finansowe dla gminy i miasta;
- sporządza sprawozdania i informacje z działalności finansowej oraz budżetowej gminy i miasta.
4. Referat Organizacyjny (funkcję kierownika referatu pełni Sekretarz gminy):
a) stanowisko ds. kadrowo-oświatowych (1 etat):
- sprawy kadrowe pracowników Urzędu oraz dyrektorów i kierowników jednostek podległych;
- zadania związane z prowadzeniem przez Gminę placówek oświatowych tj. przedszkola, szkół podstawowych i gimnazjów;
b) stanowisko ds. kancelaryjnych (1 etat):
- prowadzenie sekretariatu Urzędu;
- sprawy kancelaryjno – techniczne w Urzędzie;
c) stanowisko ds. funduszy unijnych (4/5 etatu):
- pozyskiwanie funduszy przedakcesyjnych, strukturalnych Unii Europejskiej, w tym szczególnie
z Europejskiego Funduszu Społecznego;
- współpraca z organizacjami pozarządowymi;
- prowadzenie spraw dot. turystyki i agroturystyki;
d) stanowisko ds. rynku pracy (1 etat):
- prowadzenie spraw z zakresu ewidencji przedsiębiorców;
- pozyskiwanie funduszy z Europejskiego Funduszu Społecznego;
- wydawanie zezwoleń na sprzedaż detaliczną i gastronomiczną napojów alkoholowych w placówkach na terenie gminy Czarna Białostocka;
- wydawanie zezwoleń na wykonywanie krajowego, zarobkowego przewozu osób taksówką osobową oraz wykonywanie krajowego przewozu osób – przewozy regularne i nieregularne na obszarze miasta Czarna Białostocka;
e) stanowisko informatyka (1 etat):
- prowadzenie spraw związanych z komputeryzacją Urzędu;
- prowadzenie i aktualizowanie Biuletynu Informacji Publicznej;
f) stanowisko redaktora naczelnego miesięcznika „ROZMAITOŚCI” (1/2 etatu):
- przygotowywanie redakcyjne i wydawanie miesięcznika „Rozmaitości”;
g) stanowisko robotnika gospodarczego (¾ etatu):
- utrzymanie czystości w budynku oraz wokół budynku Urzędu Miejskiego ul.Traugutta 2 w Czarnej Białostockiej;
h) stanowisko gońca (¾ etatu):
- doręczanie listów i przesyłek nadawanych przez Urząd, na terenie miasta Czarna Białostocka;
- utrzymanie czystości w budynku oraz wokół budynku ul.Piłsudskiego 9 w Czarnej Białostockiej;
5. Referat Spraw Obywatelskich i Urzędu Stanu Cywilnego:
a) Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego (kieruje pracą Referatu) (1 etat):
- rejestracja zdarzeń stanu cywilnego, sporządzanie akt i wydawanie odpisów z akt urodzeń, małżeństw
i zgonów;
b) stanowisko ds. ewidencji ludności (1 etat):
- prowadzenie ewidencji ludności i załatwianie spraw meldunkowych;
- wydawanie dowodów osobistych;
c) stanowisko zastępcy kierownika USC (1/2 etatu).
6. Referat Finansowy (funkcję kierownika referatu pełni Skarbnik Gminy):
a) stanowisko ds. budżetowych (1 etat):
- ewidencja wydatków i dochodów jednostki budżetowej, sprawozdawczość, oraz ewidencja funduszy pozabudżetowych;
b) stanowisko ds. kontroli wewnętrznej i audytu oraz analiz finansowych (1 etat):
- ewidencja dochodów i wydatków budżetu gminy, kontrola finansowa jednostek budżetowych oraz audyt;
c) stanowisko ds. budżetowych (kasjer) (1 etat):
- obsługa kasowa jednostek, budżetu, podatków oraz świadczeń społecznych, fundusz załogi;
d) stanowisko ds. wymiaru podatku (1 etat):
- wymiar podatków, ulgi i zwolnienia;
e) stanowisko ds. ewidencji podatków i opłat (1 etat):
- ewidencja wpływów podatkowych, zabezpieczenia zobowiązań;
f) stanowisko ds. ewidencji i windykacji należności (1 etat):
- ewidencja wpływów podatkowych (łączne zobowiązania), windykacja komornicza i sądowa;
g) stanowisko ds. płac, ubezpieczeń społecznych i socjalnych (1 etat):
- naliczanie i ewidencja wynagrodzeń, ubezpieczeń społecznych, socjalnych pracowników Urzędu oraz instytucji kultury;
h) stanowisko ds. ewidencji księgowej jednostek samorządu gminnego (1 etat):
- pełna rachunkowość instytucji kultury, ich sprawozdawczość, ewidencja mienia gminy, fakturowanie usług i sprzedaży.
7. Referat Planowania Przestrzennego i Gospodarki Komunalnej
a) Kierownik Referatu (kieruje pracą referatu) (1 etat):
- sprawuje nadzór nad pracą referatu, nadzór i planowanie inwestycji gminnych, nadzór nad planowaniem przestrzennym, tworzenie gminnych programów inwestycyjnych;
b) stanowisko ds. gospodarki komunalnej (1 etat):
- prowadzenie spraw z zakresu gospodarki mieszkaniowej, utrzymanie porządku i czystości, inwestycje komunalne;
c) stanowisko ds. rozwoju infrastruktury wiejskiej i ochrony środowiska (1 etat):
- prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska, gospodarki wodnej, leśnej;
- realizacja zadań dotyczących Sektorowego Programu Operacyjnego „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich”, w tym pozyskiwanie funduszy;
d) stanowisko ds. drogownictwa (1 etat):
- nadzór nad drogami gminnymi, utrzymanie porządku w pasach drogowych dróg gminnych, oświetlenie
uliczne, BHP;
e) stanowisko ds. rozwoju infrastruktury miejskiej i funduszy unijnych (1 etat):
- prowadzenie spraw z zakresu ustawy prawo zamówień publicznych, ustawy o planowaniu
i zagospodarowaniu przestrzennym, pozyskiwanie funduszy z Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego (ZPORR).
8. Referat Gospodarczy
a) Kierownik Referatu (1 etat) – sprawuje nadzór nad pracą referatu;
b) konserwator (1 etat);
c) robotnik gospodarczy (2 etaty);
d) rzemieślnik wykwalifikowany (1 etat);
e) kierowca (1 etat)
8. Stanowisko ds. obronnych i wojskowych (1/2 etatu):
- realizacja zadań związanych z poborem i odbywaniem służby wojskowej oraz przygotowaniem
i obroną ludności na wypadek wojny lub innych zagrożeń.
9. Stanowisko ds. informacji publicznej (1 etat):
- realizacja zadań dotyczących informacji publicznej;
- obsługa Rady Miejskiej i jej komisji.
10. Stanowisko radcy prawnego (1/2 etatu):
- obsługa prawna pracowników Urzędu.
11. Stanowisko ds. geodezji, gospodarki gruntami i nieruchomościami (1 etat):
- zarządzanie nieruchomościami Gminy, nabywanie i zbywanie nieruchomości.
12. Straż Miejska
- zapewnienie porządku na terenie Gminy, zabezpieczanie i ochrona mienia Gminy;
a) Komendant SM (1 etat)
b) Starszy Strażnik SM (1 etat)
c) Strażnik SM (1 etat)
13.Zespoły projektowe:
1. Zarządzeniem Burmistrza Czarnej Białostockiej, w określonym czasie, będą powoływane tymczasowe zespoły projektowe, skupiające pracowników Urzędu Miejskiego w Czarnej Białostockiej, odpowiedzialne za przygotowanie i obsługę administracyjną projektów oraz prawidłową ich realizację.
Metryka strony