Zimowe utrzymanie dróg gminnych w mieście i gminie Czarna Białostocka w sezonie zimowym 2012/2013
- Przedmiotem zamówienia jest zimowe utrzymanie gminnych dróg, ulic, chodników, placów, parkingów na terenie miasta i gminy Czarna Białostocka w sezonie zimowy 2012/2013 w celu zapewnienia ciągłości ich utrzymania oraz zapewnienia bezpieczeństwa ruchu. Przedmiot zamówienia, w szczególności obejmuje:
- przygotowanie materiałów do zwalczania śliskości zimowej (piasek i sól zapewnia Wykonawca), o terminie sporządzania mieszanki Wykonawca powiadamia Zamawiającego, który odbiera protokólarnie wykonanie mieszanki,
- usuwanie śniegu z dróg, ulic, skrzyżowań, placów, chodników, parkingów w pasach drogowych,
- trasy, po których odbywa się komunikacja zbiorowa należy odśnieżyć do czarnej nawierzchni do godziny 4:30 przy temperaturze do - 30 C,
- usuwanie śniegu z dróg, ulic, parkingów, placów, wyznaczonych chodników, wpustów kanalizacji deszczowej (wg ustalonej kolejności odśnieżania), do godz. 4:30 odśnieżenie ciągów komunikacji publicznej /PKS, dowóz dzieci do szkół/ do czarnej nawierzchni przy temperaturze do – 3o C w standardzie nie niższym jak V,
- zwalczanie śliskości zimowej,
- podstawienie sprzętu max. w ciągu 1 godz. od chwili powiadomienia o konieczności likwidowania skutków zimy, w tym sprzęt zastępczy w przypadku awarii,
- przekazywanie Zamawiającemu informacji o:
- aktualnym stanie przejezdności dróg,
- terminie rozpoczęcia i zakończenia prowadzenia akcji telefonicznie, SMS (potwierdzenie wykonanych robót z dnia poprzedniego do godziny 7:30 dnia następnego),
- innych zauważonych na drodze zdarzeniach np. połamane drzewa.
- Obowiązujący standard zimowe utrzymania dróg gminnych – V standard.
- Wykonawca zgromadzi na sezon 2012/2013 na koszt Zamawiającego 230 ton 30% mieszanki piaskowo - solnej do zimowego utrzymania dróg i 30 ton mieszanki piaskowo solnej 5% do zwalczania śliskości na chodnikach. Płatność za wykonanie mieszanki piaskowo-solnej nastąpi w ciągu 14 dni od daty dostarczenia faktury i odbioru mieszanki przez przedstawiciela Zamawiającego. Faktura może być złożona u Zamawiającego po podpisaniu protokołu odbioru wykonania. O terminie wykonywania mieszanki, Wykonawca powiadamia Zamawiającego na 3 dni przed jej wykonaniem. Zamawiający protokólarnie odbiera wykonaną mieszankę.
Zamawiający posiada 20 ton 30% mieszanki pisakowo solnej oraz 70 ton 5% mieszanki piaskowo solnej pozostałej z sezonu 2011/2012 na placu składowym oddalonym 6 km od Czarnej Białostockiej.
- Do zadań wykonawcy należy:
- wykonanie i zmagazynowanie na własnym placu składowym (piasek i sól zakupuje wykonawca mieszanki piaskowo - solnej 30 % w ilości 230 t i 5% w ilości 30 t; Wykonawca w cenie wykonania mieszanki piaskowo-solnej winien uwzględnić koszt transportu mieszanki (90 t) na własny plac składowy będącej w posiadaniu Zamawiającego,
w przypadku składnia ofert częściowych (drogi miejskie lub drogi zamiejskie) należy mieszankę piaskowo – solną wykonać w ilości 50 % z uwzględnieniem asortymentu i ilości mieszanki posiadanej przez Zamawiającego;
- odśnieżanie dróg i chodników,
- zwalczanie śliskości zimowej,
- długość dróg, ulic, chodników i parkingów objętych zimowym utrzymaniem (wykaz stanowi Załącznik Nr 1 do SIWZ):
- drogi zamiejskie – 28,5 km, w tym o nawierzchni twardej – 6,3 km,
- ulice w Czarnej Wsi Kościelnej – 3,3 km,
- ulice miejskie – 31 km, w tym ulice o nawierzchni twardej 13,1 km,
- chodniki w mieście Czarna Białostocka – 5,55 km,
- parkingi przy ulicach gminnych – 23 szt.
- Odbiór wykonanych usług:
- mieszanki piaskowo-solnej na podstawie protokółu z wykonania odbioru mieszanki, przy zachowaniu poniższej procedury:
- mieszankę piaskowo-solną Wykonawca zgłasza telefonicznie Zamawiającemu do odbioru,
- Wykonawca przekazuje Zamawiającemu dokumenty zakupu soli i pisku, Zamawiający dokonuje komisyjnego odbioru mieszanki, z czynności odbioru sporządza protokół stanowiący podstawę do wystawienia faktury;
- odśnieżania i zwalczania śliskości – na podstawie kart drogowych potwierdzonych przez Zamawiającego, przy zachowaniu poniższej procedury:
- odśnieżanie i zwalczanie śliskości w dniu wykonania usługi Wykonawca zawiadamia Zamawiającego o zakończeniu akcji telefonicznie lub sms-em,
- Zamawiający dokonuje wizji lokalnej w celu potwierdzenia wykonania usługi,
- w możliwie krótkim czasie od zgłoszenia i dokonania wizji lokalnej, najpóźniej w następnym dniu roboczym Zamawiający dokonuje potwierdza wykonanie usługi w karcie drogowej.
- mieszanki piaskowo-solnej na podstawie protokółu z wykonania odbioru mieszanki, przy zachowaniu poniższej procedury:
- Do podstawowych obowiązków Wykonawcy należy:
- wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy;
- zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
- Wymagania organizacyjne:
- rozliczenie nastąpi na podstawie faktur (rachunków) miesięcznych z 15-dniowym terminem płatności liczonym od dnia dostarczenia faktury (rachunku), który Wykonawca wystawi i dostarczy Zamawiającemu do 10 dnia następnego miesiąca;
- ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy;
- określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax. oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia
8. Zakresu prac związanego z zimowym utrzymaniem dróg i ich ilości nie można jednoznacznie określić, dlatego zamówienie przeprowadza się na ceny godzinowe pracy sprzętu. Jednostką obmiarową będzie jedna godzina pracy sprzętu wraz z obsługą. Czas pracy sprzętu użytego do akcji zimowej liczyć się będzie od czasu wyjazdu z bazy do czasu jego powrotu.
Metryka strony