Uchwała Nr III/27/06

UCHWAŁA NR  III/27/06

RADY MIEJSKIEJ  W CZARNEJ BIAŁOSTOCKIEJ

z dnia 28 grudnia 2006 r.

w sprawie budżetu gminy Czarna Białostocka na rok 2007.


 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d" oraz lit. „i" ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.: z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203 i Nr 167, poz. 1759; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz.1457; z 2006 r. Nr 17, poz. 128 i Nr 181, poz. 1337) oraz art. 165, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.: z 2005 r. Nr 169, poz. 1420; z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 187, poz. 1381, Nr 170, poz. 1217 i 1218) uchwala się, co następuje:

§ 1. Dochody budżetu gminy w wysokości 22091 248 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.

§ 2. 1.Wydatki budżetu gminy w wysokości 22446 845 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.

2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2007 - 2009 zgodnie z załącznikiem nr 3 (3a - zadania inwestycyjne w 2007 roku).

3. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 8527 699 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.

§ 3. Deficyt budżetu gminy w wysokości 355 597 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:

1) zaciągniętego w 2006 r. kredytu w kwocie 287437 zł, którego druga transza zostanie uruchomiona w 2007 r.

2)  wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, w tym wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 68 160 zł.                                

§ 4. Przychody budżetu w wysokości 2327 413 , rozchody w wysokości 1971 816 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.

§ 5. W budżecie tworzy się rezerwę ogólną w wysokości 100000 zł.

§ 6. 1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej iinnych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6.

2. Dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 7.

3. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie zzałącznikiem nr 8.

§ 7. Ustala się dochody w kwocie 83 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 83 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

§ 8. Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody - 417757 zł; wydatki - 430 788 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.

§ 9. 1.Dotacje podmiotowe dla gminnych instytucji kultury na łączną kwotę 477046 zł, zgodnie z załącznikiem nr 10.

2. Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące inienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę - 109 200 zł, zgodnie załącznikiem nr 11.

§ 10. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:

1) przychody - 17600 zł,

2) wydatki - 18700 zł,

zgodnie z załącznikiem nr 12.

§ 11. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:

1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 200 000 zł;

2) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów - w kwocie 1411 659 zł.

§ 12. Upoważnia się Burmistrza do:

1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 200000 zł,

2) zaciągania zobowiązań:

a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załącznikach nr 3 (3a - zadania inwestycyjne w 2007 roku) i nr4,

b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2008) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2008 roku nałączną kwotę 2000 000 zł,

3) dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przenoszeniu wydatków między rozdziałami i paragrafami z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,

4) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywanie przeniesień w planie wydatków oraz w planie dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych

5) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

§ 13. Załącza się prognozę łącznej kwoty długu i spłat gminy na koniec 2007 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr 13.

§ 14. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Czarnej Białostockiej .

§ 15. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2007 roku i podlega publikacji wDzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego.

Przewodniczący Rady

Jacek Sakowicz

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Czarnej Białostockiej

Wytwarzający/odpowiadający: Rada Miejska

Wprowadzający: Rada Miejska

Data modyfikacji: 2009-06-10

Opublikował: Administrator Systemu

Data publikacji: 2009-06-10