Uchwała Nr XLVIII/380/06

UCHWAŁA NR XLVIII/380/06

RADY MIEJSKIEJ W CZARNEJ BIAŁOSTOCKIEJ

z dnia 26 września 2006 r.

w sprawie procedury uchwalania budżetu, rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi.


 

Na podstawie art. 53 ust 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.: z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203 i Nr 167, poz. 1759; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz.1457; z 2006 r. Nr 17, poz. 128) uchwala się  co  następuje:

§ 1. Określa się tryb prac oraz procedurę uchwalania budżetu:

1) Projekt uchwały budżetowej na każdy rok budżetowy przygotowywany jest przez Burmistrza na podstawie obowiązujących przepisów prawnych z zakresu spraw budżetowych i podatkowych oraz funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego, z uwzględnieniem:

a) zadań finansowanych z budżetu gminy oraz realizowanych przez jednostki organizacyjne wraz z przewidywanymi zmianami,

b) istniejącego stanu organizacyjno - prawnego, wysokości podatków, opłat i cen wraz z przewidywanymi zmianami,

c) planowanego stanu zatrudnienia i środków na wynagrodzenia w jednostkach powiązanych z budżetem gminy wraz z przewidywanymi zmianami,

d) przewidywanego wykonania dochodów i wydatków budżetowych w roku poprzedzajacym rok budżetowy,

e) przewidywanego na rok budżetowy poziomu inflacji i wskaźnika wzrostu wynagrodzeń,

2) w terminie do dnia 15 października roku poprzedzającego rok budżetowy kierownicy referatów oraz kierownicy jednostek organizacyjnych przedkładają propozycje do projektu uchwały budżetowej uwzględniające wytyczne określone w punkcie 1 oraz zawierające:

a) w zakresie jednostek budżetowych:

- wielkości planowanych dochodów,

- wielkości niezbędnych do prowadzenia działalności wydatków bieżących i majątkowych w układzie dział, rozdział, paragraf,

- niezbędne materiały kalkulacyjne w zakresie planowanych dochodów i wydatków,

b) w zakresie instytucji kultury:

- wielkość planowanych przychodów,

- wielkość kosztów działalności,

- wielkość planowanej dotacji z budżetu gminy,

- stan środków obrotowych na początek i koniec roku budżetowego,

- szczegółowe kalkulacje przyjętych kwot,

3) Komisje Rady Miejskiej, Radni Rady Miejskiej, przedstawiciele jednostek pomocniczych (sołectwa) oraz inne podmioty składają propozycje do projektu uchwały budżetowej w terminie określonym w punkcie 2,

4) Skarbnik Gminy w oparciu o przedłożone plany i wnioski, a także o planowane kwoty dochodów gminy opracowuje zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków do projektu budżetu,

5) Projekt uchwały budżetowej uwzględniający elementy wynikające z § 2 niniejszej uchwały Burmistrz przedkłada Radzie Miejskiej oraz przesyła Regionalnej Izbie Obrachunkowej - w terminie do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy. Opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej - Burmistrz przedstawia Radzie Miejskiej przed uchwaleniem budżetu.

6) W terminie 7 dni od dnia przekazania projektu uchwały budżetowej Radzie Miejskiej, Burmistrz przekazuje podległym jednostkom informacje niezbędne do opracowania projektów planów finansowych,

7) Jednostki opracowują projekty planów finansowych w terminie 30 dni od dnia otrzymania informacji, o których mowa w punkcie 6 - nie później jednak niż w terminie ustawowym,

8) Przewodniczący Rady Miejskiej niezwłocznie przekazuje projekt uchwały budżetowej wraz z materiałami informacyjnymi do zaopiniowania stałym Komisjom Rady Miejskiej,

9) Komisje Rady Miejskiej w terminie 14 dni od dnia otrzymania materiałów odbywają posiedzenia, na których formułują na piśmie swoje opinie oraz wnioski do projektu uchwały budżetowej z zastrzeżeniem pkt.10,

10) Komisje zgłaszając propozycję wprowadzenia do projektu uchwały budżetowej nowego wydatku lub zwiększenia wydatku przewidzianego już w projekcie, wskazują źródło jego sfinansowania,

11) Opinie do projektu uchwały budżetowej oraz wnioski o jego korektę, Komisje Rady Miejskiej przedkładają w terminie 14 dni od dnia otrzymania projektu - Burmistrzowi i komisji właściwej do spraw budżetu, która w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty ich otrzymania formułuje ostateczną opinię i przedstawia ją Burmistrzowi,

12) Po rozpatrzeniu opinii i wniosków o korektę, o których mowa w punktach 9-11 - Burmistrz wnosi ewentualną autopoprawkę do projektu uchwały budżetowej,

13) Przewodniczący Rady Miejskiej zwołuje sesję budżetową w terminie umożliwiającym uchwalenie budżetu do końca roku poprzedzającego rok budżetowy, jednak nie później niż do dnia 31 marca roku budżetowego,

14) Porządek sesji budżetowej winien zawierać:

a) przedstawienie przez Burmistrza projektu budżetu,

b) przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej,

c) przedstawienie opinii komisji właściwej do spraw budżetu,

d) przedstawienie stanowiska Burmistrza w sprawie opinii i wniosków komisji,

e) głosowanie nad projektem uchwały.

§ 2. Ustala się rodzaje i szczegółowość materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi uchwały budżetowej:

1) Projekt uchwały budżetowej obejmuje:

a) zestawienie tabelaryczne prognozowanych dochodów budżetowych według źródeł i działów klasyfikacji budżetowej,

b) zestawienie tabelaryczne wydatków budżetowych w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji budżetowej, zwyodrębnieniem:

- wydatków bieżących w szczególności określonej w art.184 ust. 1 pkt 2a ustawy o finansach publicznych,

- wydatków majątkowych,

c) źródła pokrycia deficytu lub przeznaczenie nadwyżki budżetowej,

d) przychody i rozchody budżetu gminy,

e) wydatki na wieloletnie programy inwestycyjne,

f) wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z Unii Europejskiej oraz z innych źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi,

g) plany przychodów i wydatków dochodów własnych jednostek budżetowych,

h) plany przychodów i wydatków funduszy celowych,

i) limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek na:

- pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu,

- finansowanie planowanego deficytu budżetu,

- spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów.

j) zakres i kwoty dotacji przedmiotowych,

k) dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami,

l) dotacje inne niż określone w lit. j związane z realizacją zadań gminy,

m) dochody i wydatki związane z realizacją zadań wspólnych, realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego,

n) dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych,

o) upoważnienia dla Burmistrza do:

- zaciągania zobowiazań na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne oraz programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi,

- zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym,

- zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku deficytu budżetu,

- dokonywania zmian w budżecie, w zakresie określonym w art. 188 ust. 2 ustawy o finansach publicznych,

- samodzielnego zaciągania zobowiązań do kwoty ustalonej przez Radę Miejską,

2) do projektu uchwały budżetowej dołącza się:

a) prognozę łącznej kwoty długu na koniec roku budżetowego i lata następne, wynikającą z planowanych i zaciagniętych zobowiązań,

b) informację o stanie mienia komunalnego według stanu na dzień 30 września, zawierającą dane określone w art. 180 ustawy o finansach publicznych,

c) objaśnienia obejmujące:

- omówienie szacowanych dochodów,

- omówienie prognozowanych wydatków.

§ 3. Traci moc uchwała Nr XXXVIII/243/01 Rady Miejskiej w Czarnej Białostockiej z dnia 30 października 2001 r. zmieniona uchwałą Nr XII/92/03 z dnia 29 października 2003 r. w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzajów i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.

§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Czarnej Białostockiej.

§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Miejski w Czarnej Białostockiej

Wytwarzający/odpowiadający: Rada Miejska

Wprowadzający: Rada Miejska

Data modyfikacji: 2009-06-10

Opublikował: Administrator Systemu

Data publikacji: 2009-06-10